Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Skogskajsa skrev:Tack för alla fina kommentarer! :-)
knutis skrev:Fint!! :D

Kalasfint tyg, vart hittade du det?
Tyget är köpt på "Tygfabriken" i Karlstad, typ en lagerlokal fullpackat med tyger av blandad kvalité.

Tyvärr var det inget bra, läs och se bild på min blogg :-(
SkogsKajsas Blogg
Enormt tråkigt! Jag skulle ngo gå tillbaka och reklamera det, en tvätt enligt rekomendationerna ska det klara!

Tvätta INNAN sömnad hädanefter! :this: :wink:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
melon skrev:
Skogskajsa skrev:Tack för alla fina kommentarer! :-)
knutis skrev:Fint!! :D

Kalasfint tyg, vart hittade du det?
Tyget är köpt på "Tygfabriken" i Karlstad, typ en lagerlokal fullpackat med tyger av blandad kvalité.

Tyvärr var det inget bra, läs och se bild på min blogg :-(
SkogsKajsas Blogg
Enormt tråkigt! Jag skulle ngo gå tillbaka och reklamera det, en tvätt enligt rekomendationerna ska det klara!

Tvätta INNAN sömnad hädanefter! :this: :wink:
Fast det finns ju inga tvättråd till de tygerna :?
Användarens profilbild
Av eedar
Va trist att det inte tålde tvätt!!! så trist när du lagt ner så mycket jobb också.. :cry:
Vädigt fina var de i alla fall! Kul idé med blommorna!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Vad trist med tyget att det blev så efter tvätt :(
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Fick tips på bloggen att dra ner centrifugeringen, den är förinställd på 1600rpm så jag tänkte att jag tar en tygbit och testar att centrifugera på 800rpm eler nått istället. Fick sätta mej och läsa instruktionshäftet till maskinen 8)
Användarens profilbild
Av knutis
Skogskajsa skrev:Fick tips på bloggen att dra ner centrifugeringen, den är förinställd på 1600rpm så jag tänkte att jag tar en tygbit och testar att centrifugera på 800rpm eler nått istället. Fick sätta mej och läsa instruktionshäftet till maskinen 8)
:oops: Det var mitt fel.... jag som skrev på din blogg. Det som du kan testa annars är ju att sätta på sköljstopp som många maskiner har och så hänga det blött...

Hoppas det går bättre då :wink:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
knutis skrev:
Skogskajsa skrev:Fick tips på bloggen att dra ner centrifugeringen, den är förinställd på 1600rpm så jag tänkte att jag tar en tygbit och testar att centrifugera på 800rpm eler nått istället. Fick sätta mej och läsa instruktionshäftet till maskinen 8)
:oops: Det var mitt fel.... jag som skrev på din blogg. Det som du kan testa annars är ju att sätta på sköljstopp som många maskiner har och så hänga det blött...

Hoppas det går bättre då :wink:
Tusen tack till dej! Har aldrig täkt på att det kan vara centrifugeringens fel, har faktiskt förstört jeans innan! Och så hög centrifugering behövs ju inte!!
Funkar det inte med lägre centrifugering så kan jag ju prova att köra helt utan ja!
Jättetack till dej! :urule:
Användarens profilbild
Av Itis
Klänningen som du sydde åt Emmis i tyget blev det samma med när jag tvättade, jättetråkigt för det var en fin klänning!! :cry:
Av Tamar@
Har du provat att blöta ner tyget ordentligt innan tvätt, alltså genomblött? Det var ett tips jag fick när jag köpte ett helt svart tyg en gång.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Tamar@ skrev:Har du provat att blöta ner tyget ordentligt innan tvätt, alltså genomblött? Det var ett tips jag fick när jag köpte ett helt svart tyg en gång.
Tack för tipset! Det ska jag prova! :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
jAG KÖPTE ETT NALLE PUH TYG EN GÅNG SOM VAR så FINT MEN SOM BLEV LIKADANT DÅ JAG TVÄTTADE DET =/ oj ursäkta orkade inte ändra :oops:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?