Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av shai
Usch vad besviken jag är på min nyinköpta butterfly :cry:
Att få i Abbe i insatsen är ju inga problem, han kliver glatt i själv och jag hivar upp honom på ryggen. Men den avlastar ju helknas!!!!!
Eller är det jag som gör fel??? Efter bar en knapp halvtimmes bärande fick jag be sambon ta över för axlar och nacke värkte så oerhört.
Efter bara 10 minuter säger även han, som inte är den avoss som bär mest direkt, att "den här måste det juvara fel på, det gör ju onte iaxlarna, skall inte den delen på höfterna avlasta mest?"
Jo, så trodde ju jag med :(
Ipatapumen kan jag bär i timmar utan problem.
Så den fick ligga kvar i bilen hela ölandssemestern, tur att jag slängde med gåsen i sista stund, för i den bara jag betydligt bekvämare!!
Användarens profilbild
Av Bina
Vad tråkigt att den blev en sån besvikelse.

Det känns som om du behöver experimentera lite mer för att få optimal avlastning - flytta bröstspännet upp och ner... om den sitter bra skall den egentligen inte tynga axlarna utan belastningen skall ligga på höft samt bröstspännet.
Av Ponyo
Vad konstigt! Själv kände jag så med Patapumen, medan buttesrfly avlastar hur bra som helst.
Av shai
Hmm får väl ge den en chans till då :? Annars åker den ut på säljes!!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Håller fortfarande på att komma överens med min. Helt annan teknik att få den upp och ner från ryggen än vad jag är van vid. Men avlastar helt OK gör den.
Hoppas du får ordning på den
Användarens profilbild
Av Isanna
Hur sitter den vid höfterna? Känner du att den sitter ordentligt där och att den mesta av tyngden hamnar där?

Det jag upplever som annorlunda med Butterfly jämfört med klassiska selar är att jag gärna kränger på mig selen som en ryggsäck med axelbanden först och sen höftbältet, då tycker jag att det är lätt att selen lixom hänger på axlarna istället får att klänga sig kring höfterna.

Som sagt tidigare i tråden, testa en massa olika sätt så ska du se att det blir bra till slut.
Användarens profilbild
Av Helma
Jag kom inte heller överens med min, den satt inte bra på mig helt enkelt. Jag har ganska lång överkropp. Torts en hel del meckande så fick jag inte till det. Så jag återgick till Ergo, och den sitter som en smäck och jag kan bära i timmatal.
Av shai
Isanna skrev:Hur sitter den vid höfterna? Känner du att den sitter ordentligt där och att den mesta av tyngden hamnar där?

Det jag upplever som annorlunda med Butterfly jämfört med klassiska selar är att jag gärna kränger på mig selen som en ryggsäck med axelbanden först och sen höftbältet, då tycker jag att det är lätt att selen lixom hänger på axlarna istället får att klänga sig kring höfterna.

Som sagt tidigare i tråden, testa en massa olika sätt så ska du se att det blir bra till slut.
Det är ju just det, den åker på som en ryggsäck, och så knäpper jag höftbältet sist. och tyngden vilar bara på axlarna känns det som! hmm får provaen annan teknik helt enkelt.
Av herilane
När jag ska bära en tung ryggsäck så rättar jag alltid till den efter att ha tagit på den. Lutar mig fram och drar ryggsäcken uppåt på ryggen, flyttar avbärarbältet om det behövs, drar åt det, och justerar sedan axelbanden. Samma gäller säkert Butterflyn. Nu är det säkert olika vad man behöver justera, men poängen är att när man har tagit på ryggsäcken så är man långt ifrån klar att gå!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?