Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
willywonka skrev:skulle någon vänlig själ som har skrivit ut mönstret kunna mäta? Hur långa är de båda handtagen från botten, hur bred är väskan, och diametern på botten 8) jag har ingen skrivare hemma... väskan är ju hur snygg som helst, och den perfekta presenten både till min mamma och svärmor!
Bottendiametern är 15 cm och väskans höjd är 27 cm vid det korta handtaget, 34 vid det långa.

Jag har inte läst beskrivningen ännu, så jag vet inte om sömsmånen ingår.
Användarens profilbild
Av Sedum
SMART! Och fin! :-) Den varianten tror jag att jag har helt missat innan, men en sån måste jag ju bara sy!
Av doc
JinxLinda skrev:
willywonka skrev:skulle någon vänlig själ som har skrivit ut mönstret kunna mäta? Hur långa är de båda handtagen från botten, hur bred är väskan, och diametern på botten 8) jag har ingen skrivare hemma... väskan är ju hur snygg som helst, och den perfekta presenten både till min mamma och svärmor!
Jag kan försöka mäta i morgon om det går bra :)

Det vore bra...fast jag inte är så duktig på att sy...men ett försök kan jag göra i alla fall. :)
Av Jinxan
doc skrev:
JinxLinda skrev:
Jag kan försöka mäta i morgon om det går bra :)

Det vore bra...fast jag inte är så duktig på att sy...men ett försök kan jag göra i alla fall. :)
Klart du ska försöka :)
Fryle mätte förut:
Fryle skrev: Bottendiametern är 15 cm och väskans höjd är 27 cm vid det korta handtaget, 34 vid det långa.

Jag körde att sömsmången ingick :) Om den gör det egentligen vet jag inte
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Åh, vad fin! Så smart!
Tack för tipset! :D
Användarens profilbild
Av willywonka
willywonka skrev:
skulle någon vänlig själ som har skrivit ut mönstret kunna mäta? Hur långa är de båda handtagen från botten, hur bred är väskan, och diametern på botten jag har ingen skrivare hemma... väskan är ju hur snygg som helst, och den perfekta presenten både till min mamma och svärmor!

Bottendiametern är 15 cm och väskans höjd är 27 cm vid det korta handtaget, 34 vid det långa.

tack tack!!! Tyg är inköpt, imorgon ska här sys!!
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är för trög just nu för att fatta hur man ska sy för att väskan ska bli vändbar, ät det någon som vill förklara för mig lite enkelt?
Av Jinxan
kvarnvik skrev:Jag är för trög just nu för att fatta hur man ska sy för att väskan ska bli vändbar, ät det någon som vill förklara för mig lite enkelt?
Börja med att sy två väskor. Det ena komme bli insidan och den andra utsidan.
Sen sätter man insidan i utsidan och syr sömmarna som ska sys på handtagen. förstår du eller måste jag försöka använda hjärnan och klura ut en mer logisk förklaring :D Allt är så logiskt i mitt huvud, men det är nog för att jag redan gjort en väska.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag tror att jag fattar, ska prova under kvällen, kanske. Man viker alltså in kanterna på handtagen och syr en söm direkt från rätsidan, typ som en stickning?
Användarens profilbild
Av millla
Åhh, vad fin!! Ska nog testa att göra en egen! Tur att jag till tygaffären imorgon.
Av vickan1976
Du syr i hop yttertyget räta mot räta i sidorna, halvvävs upp till handtaget ungefär.
Sy fast botten.
Gör likadant med fodertyget.
Nåla nu ihop yttertyget och fodertyget räta mot räta i överkanten. Sy runt allt i överkanten, utom överst på handtagen.
Vräng väskan genom ett av handtagen.
Vik in kortsidan på handtagen och sy fast dem med varandra.
Sy ev en stickning runt handtagen för att hålla fodertygt på insidan.
Lycka till!
Av Jinxan
vickan1976 skrev:Du syr i hop yttertyget räta mot räta i sidorna, halvvävs upp till handtaget ungefär.
Sy fast botten.
Gör likadant med fodertyget.
Nåla nu ihop yttertyget och fodertyget räta mot räta i överkanten. Sy runt allt i överkanten, utom överst på handtagen.
Vräng väskan genom ett av handtagen.
Vik in kortsidan på handtagen och sy fast dem med varandra.
Sy ev en stickning runt handtagen för att hålla fodertygt på insidan.
Lycka till!
åh! en som hade en fungerande hjärna och kunde knåpa ihop en vettig beskrivning :)
Tackar
Användarens profilbild
Av tweed
I did it!
Nu är den klar:
Bild
Bild

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?