Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Dags att bekänna antar jag.

Hej jag heter Susanna, är 25 år och sjalberoende. Det hela började när Tova fortfarande låg i magen. Då införskaffades en lång storchenweige. Att det blev den sjalen var ju simpelt en sjal som fungerar till allt. Man bahöver inte fler. :P
20 månader senare är beroendet ett faktum. Såklart behövs det fler sjalar. Farmförallt när man har två sjalbarn.
Bärgarderoben utökades snabbt med en hemmagjord ringsjal, fyrkantsduk, bära barn -sjal och elastisk kortsjal.
Såklart behövde sambon nått att bära i så en ERGO införskaffades.
Lagom till Torkel födelse hade även en Hug-a-bub införskaffats. Man måste ju ha en elastisk sjal till en bebis. Men den såldes ganska snabbt och istället fick den lånade babybundlern bo här.

Men nu drabbades jag defenitivt av sjaldjävulen. På väg hem till mig är en Hoppedis, en girasol och ett par sjalsringar. Här hemma ligger en nästan klar bärponcho och väntar på dragkedjor och broddarna har för tillfället hängt undan.

Och som om inte det vore nog. Jag är även drabbad av tygblöjeberoende. Jag ser många olika typer at tygblöjor som man bara måste testa. Lite tygblöjetyg är på väg hem.
Användarens profilbild
Av johanna
Suskiv skrev:Då införskaffades en lång storchenweige. Att det blev den sjalen var ju simpelt en sjal som fungerar till allt. Man bahöver inte fler. :P
:lol: :lol: :lol:
Den anledningen körde jag med också när jag köpte Ellaroon...och jag *trodde* nästan på den, dessutom ;) Nu har jag insett hur fel jag hade. Oj, oj *skrattar*
Av Petra
sillen skrev:Petra - eftersöksjakt, vad är det?
Vågar man säga det i denna alternativa djungeln här inne. Vi är jägare. Och eftersök gör man efter skadat djur. Massa påkörda rådjur och vildsvin finns det här. då behövs det bra lampor. ( Och sjal att bära barnet i.) :lol:
Användarens profilbild
Av Tabby
HAHAHAH...ni är för goa tjejer. Sitter här framför datorn och skrattar högt.

Ja, alla har vi olika beroenden....ficklampor...det var första gången jag hörde den :-)

Hoppas ingen tar illa upp av "livesituationerna" i mitt inlägg. Jag tycker bara de är så sköna :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
Ok jag får väl oxå erkänna att ett visst sjal (ha)begär finns :roll: !!!

Jag har ju burit Tor sen 3½-4 månder o Axel se'n födseln.
Jag bär nu några timmar om dagen o både jag o Axel älskar sjala... :lol:
Har även en ringsjal men Axel kryper inte än så han hjäpler inte till så det räcker att använda längre stunder.

Nyss köpt en beg. didy som jag klart gillar men den är i kortaste laget så en 30cm längre hade vatt kanon :wink:

Känner mig lite dum för jag vill ha en långsjal till :roll: :oops: en lång hoppe eller stork...eller ja inte vet jag ! Känner att jag inte vill vilja det men känner att det hade varit skönt att kunna knyta honom med gördel på magen för ev längre turer....
Att hänga här hjälper inte det ska gudarna veta... :? så det billigaste vore att inte gå in här *not :lol:
Av Petra
Okej jag kommer oxå.

Hej jag heter Petra och jag är sjalberoende. Har varit beroende sedan förra sommaren och det blir bara värre. :lol: :oops: Det började med en baby bundler och sedan blev det en del ringsjalar.

Väntar hem min nya hoppe Nairobi närsomhelst. Hur det nu gick till? :roll: Måste tryckt på fel knapp när jag var inne här eller något. :wink:

Vet någon en camo färgad sjal? Måste ha. :twisted: Lite kul till resten av min utrustning. tittar lite på väskan någon köpt här. Vill verkligen ha. :twisted:
Av Alexandra
sillen skrev:Anso: japp, ficklampor. Fråga inte mig, det började väl med en liten Maglite och på den vägen är det... Det här är alltså inte ficklampor modell "gå-på-dasset-på-landet-mitt-i-natten" utan starkare grejer! Vissa blinkar, vissa har x-tra starkt sken, vissa kan byta färg på skenet...

Som sagt, jag fattar inte riktigt poängen och kan inte beskriva med rätta övertygelsen men tydligen är ficklamps-djungeln lika förtrollande som sjalträsket!
*ler*
Han kanske skulle starta ett ficklampsforum, där han kan diskutera allt om ficklampor och ficklampstillbehör (batterier, hållare etc) med likasinnade :) Om det inte nu redan finns ett sådant... :shock:
Och så kan de ha "ficklampsträffar" ute i skogen. :)

Min man har stor passion för högtalare, förstärkare och annat som har med HiFi att göra. Han har två olika forum där han brukar skriva, och de träffas oxå IRL och har "lödaftnar" tillsammans. :lol:

Vi brukar skaka på huvudet åt varandras udda intressen, men vi sitter ju i samma båt... bortsett från att min hobby är lite billigare! :wink:
Av Alexandra
Petra skrev: Vet någon en camo färgad sjal? Måste ha. :twisted:
Åh, vad läckert det skulle vara! En sån vill jag oxå ha! :twisted:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Petra skrev:Vet någon en camo färgad sjal?
I the Babybook så skriver de att de gjorde camo ringsjalar till militärer för att få dem att bära sina barn i sjal.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag är väl också sjalberoende då, speciellt som mitt barn inte vill bli buret så mycket längre, men ändå funderar jag på en del nya sjalar, en ringsjal vill jag ha..

Jag kan motivera alla mina sjalinköp.

Babybundlern, skulle ju räcka upp till tre år, med en massa olika knytningar. Den funkade bara tills Miles var sex månader och det gick inte att knyta upp honom på ryggen med den, så då fick jag köpa en...

Sakara, det gick ju inte heller att diska med Miles på magen i babybundlern när han blev lite större, Sakaran behövdes då, men den var inte så jätte bekväm, jag såg...

Sutemin, och tänkte att den här skulle väl funka bättre, och min man skulle nog gilla den mer, och det stämde...

Fast innan dess behövde jag en annan långsjal också, för långsjal ville jag ju ha, och Babybundlern funkade ju inte längre, så då blev det en...

Ella Roo, och den var jätte sval och bra, ända till det blev höst och jag tyckte att Miles rörde sig så mycket och jag ville ha något stadigare, då blev det en...

Storchenwiege, 5,2 och sedan läste jag om höft-x och det gick inte att göra med en så lång sjal, så då var det rea på Girasol, så då köpte jag en...

Girasol 3,6 och kunde göra höft-x

Äsch nu glömde jag en ringsjal som jag hade ett tag och som jag aldrig gillade, den sålde jag, och så köpte jag en...

Bärabarn, för man behöver något till snabbärning fast jag vill köpa en...

Ringsjal igen, för jag är lite trött på att knyta om bärabarn

Och så har jag beställt en Hoppediz för min 5,2 Storchenwiege är så lång till ryggbärning.

Fast Miles gillar mest att gå nuförtiden, men det kan ju vara bra att ha lite sjalar att visa, ifall någon är intresserad.

:D :D
Användarens profilbild
Av Anso
Suskiv skrev:
Petra skrev:Vet någon en camo färgad sjal?
I the Babybook så skriver de att de gjorde camo ringsjalar till militärer för att få dem att bära sina barn i sjal.
Jag är helt säker på att det går att köpa camofärgat tyg!!
Ska kanske göra en till min man........

Apropå honom och nörderier.
Nu vill han ha en liten mojäng till stereon som gör att när han lyssnar i hörlurar så ska det låta som om han lyssnade på högtalarna.
Jag undrade då - kan du inte lyssna på högtalarna då istället......
Fick bara en frågande blick till svar :D
Användarens profilbild
Av sillen
Åhå - nu vet jag vad eftersök är! Kan tänka mig att MINST en bra ficklampa behövs. MINST!!!!

Och en ljudnörd till make, why not? Tur att han hittat ett ställe för likasinnade! Lödafton - jag skrattar ihjäl mig! Det är ju nästan värre än sjalträffar!

Det finns tydligen forum för allt, min make har också ett place på nätet där han hänger. Det handlar om småprylar som ficklampor, små knivar, utekök och allt sådant som han fyllte våra garderober, skåp, förråd och lådor med!

Mina sjalar nöjer sig med en dörr att hänga över!
Av Petra
sillen: Här är det klädkammaren som är förråd. Sovsäckar och kök. Knivar, ja hur många behöver man. kläder som andas och kläder vid regn och allt annat.

Men jag klagar inte. då dras kanske min pysselpeng in :cry: Allt papper jag behöver till min scrap eller mina kort. Sedan ska vi inte prata om alla pärlor jag har. :oops:

Lödarafton låt kul. Får du vara med? Och fattar du något?

innan jag tog min jägarexamen så fattade jag noll och ingenting när grabbarna var här och diskuterade.( Det blir alltid här, trots alla barnen, men jag är den enda som fixar fika till dom.) Jag tog min examen när gubben var iväg ett år och gick en naturvägledarutbildning på annan ort. Var då tvungen att göra något en gång i veckan.
Användarens profilbild
Av sillen
Sovsäckar för sommaren, sovsäckar för vintern, för hösten och (här begriper jag inte men) andra sovsäckar för våren?! Kök om man är ensam och kök om man är hela familjen, knivar för stort och smått, jackor som andas och jackor som håller tätt, solglasögon med olika linser för olika ljusförhållanden, skidor för ditt och skidor för datt, brallor med hängslen och utan hängslen, ull-underställ och syntetunderställ, snören *oj jag menar REP* för alla tillfällen, hjälm för att repellera och hjälm för att krypa i grottor, kängor för alla tillfällen och alla klimat....

Förstår ni att jag inte känner att jag behöver motivera varje sjalinköp sådär supernoga?!

Kul att inte bara tänka på att ta jägarexamen utan att ta tag i det och genomföra oxå! Blir väl fler och fler tjejer som håller på med jakt? Själv är jag mer eller mindre vegetarian så jag känner ingen lockelse åt den aktiviteten, har dock stor respekt för alla som håller på med det. Betydligt fräschare med egenjagat kött jfr med Konsums mystiskt kryddade flintastek!
Av Petra
Jag tog min examen mest för att få träna min hund i rätt miljö. sedan att förstå det min sambo pratar om är ett stort plus.Vet inte om jag kan döda. Men det är kul att skjuta lerduvor på banan.

Sedan är jag mycket för att äta det man själv vet är bra. Köper lamm av en kompis, ägg av grannen,nöt av en bonde. Bytar en del av vårat mot annat vilt.. Aldrig kött från affären. Gått lantbruksskolan och håller inte med om den djurhållningen. :evil:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?