Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av smultronpuss
har jag sett en hel del fina som ni gjort och jag är med så himla sugen på att göra såna men hittar inget mönster..

har varit på bibilioteket men hittar inget mönster där, har kollat nätet, hittar inget där heller och även om jag hittar på nätet så har jag ingen aning om hur jag förstorar det sen när man skriver ut. har testat att rita av ett par byxor, det såg förjävligt ut, och på det så vill jag inte betala en hel förmögenhet på ett mönster..

så nu undrar jag.. vad gör jag nu? nån vänlig själ som vill rita av sitt mönster och skicka till mig? skicka mot en billig peng eller nåt? :D

intresserad av storlek 74-92.
Användarens profilbild
Av naimiez
Mäter stussen och + 4 cm dela på 4. Vik tyg i 2 lager så att det är så brett som det du mätte ut. Benlängd: Ta längden plus lite till. Klipp på en höft ut för grenen (ca 16-17 cm långt och 3 cm brett). Veckla ut och lägg räta mot räta. Sy grensvängarna. Dra isär och sy fot->gren->fot. Sy på muddar.... Har sytt i velour, manchster coh stretchjeans - superbra! Hoppas ni förstår
Av vickan1976
Kan rekomendera dig att köpa tidininge Ottobre i närmsat tidningsaffäre eller på Ica maxi. Den tidningen har jättefina mönster som du lätt kan göra om.
Användarens profilbild
Av glis
Håller med om Ottobre. Mönster på muddbyxor hade de i nummer 3 2004. Beställ gamla nummer på www.ottobredesign.com. Var bara berädd på att det kan ta upp till tre veckor att få tidningen! En evighet när man är sysugen. Jag talar altså av egen erfarenhet.

Ett annat sätt är att kopiera ett par köpebyxor.
Av smultronpuss
oki.. jag har försökt men antar att jag helt enkelt måste köra med mönster för att det ska gå. :cry:

jag kollade in på ottobre men fan.. skulle ju kosta runt 100:- vet inte om jag är så sugen på att ge så mycket för ett mönster, känns lite dyrt *snål*
Användarens profilbild
Av naimiez
bild? Kanske kan hjälpa med vad du tycker inte gick så bra ;-)
Av Marine78
Låna Meedom & Meedom på biblioteket är mitt tips! Enkla basmönster. Elelr Günter också bra och smidiga mönster från 70-talet. Det är dessa båda jag har utgått ifrån när jag har skapat det mönster som jag till sist använder mig väldigt flitigt utav.
Av smultronpuss
jag beställde ju en tidning iallafall och nu har den äntligen kommit.. haha men vilket mönster i tidningen exakt är det ni sytt muddbyxa av? :D
Av smultronpuss
smultronpuss skrev:jag beställde ju en tidning iallafall och nu har den äntligen kommit.. haha men vilket mönster i tidningen exakt är det ni sytt muddbyxa av? :D
puff
Av smultronpuss
smultronpuss skrev:jag beställde ju en tidning iallafall och nu har den äntligen kommit.. haha men vilket mönster i tidningen exakt är det ni sytt muddbyxa av? :D
ingen..?
Av Nettan
Vilket nummer är det du beztällt?
Av smultronpuss
Nettan skrev:Vilket nummer är det du beztällt?
den de skrev om ovan.. nummer 3 2004 haha så jag hoppas de stämmer nu.
Av Nettan
Har inte den tidningen men tittade på deraz zida och de ljuzblå och de orange zamt de roza verkar vara bra modell.

Ett liteit tipz kan vara att jämföra mönztret med ett par byxor du har zå det blir ungefär lagom i ztorlek.

Lycka till :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?