Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av vimla
Var det någon som hörde programmet "Heliga familjen" igår/repris i morse? Det var ett roligt inslag om den nyblivna pappan och den nyinköpta bärsjalen - hur han brottades med att knyta den, blev förbannad och sedan försöker reda ut varför. Det var skoj :mrgreen: ...

Lyssna på nätet: P1, heliga familjen, avsnittet hette "Könet på hjärnan" och ca 30-40 min in i programmet kommer snutten om Anna och Gustav där det utspelar sig.

Fniss! :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
*tass (ska lyssna när jag hinner)*
Användarens profilbild
Av ZaZi
tass. :)
Användarens profilbild
Av GIAG
*tass*
Användarens profilbild
Av glis
Han hänvisade till att " det finns hela forum för folk som använder bärsjal på internet, och där finns minsan inga bilder på pappor som bär sina barn i sjal" Gillar programserien starkt, inte minst inslagen om Anna och Gustav. Känner igen mig så väl även om vi inte är verbala och gör radio hemma hos oss.

Jag hörde något annat som jag också tänkte skulle kommenteras här, men nu har jag glömt vad det var.
Användarens profilbild
Av sanna73
Hörde också inslaget och skrattade gott :lol:
Av Christer Romson Lande
glis skrev:Han hänvisade till att " det finns hela forum för folk som använder bärsjal på internet, och där finns minsan inga bilder på pappor som bär sina barn i sjal"
Det borde gå att åtgärda på nåt sätt :oops:
Användarens profilbild
Av zero.sara
glis skrev:Han hänvisade till att " det finns hela forum för folk som använder bärsjal på internet, och där finns minsan inga bilder på pappor som bär sina barn i sjal"
Men då har han ju inte kollat ordentligt, det finns ju många bilder med pappor som bär sina barn, även om det är mest mammor :)
Användarens profilbild
Av vimla
zero.sara skrev:
Men då har han ju inte kollat ordentligt, det finns ju många bilder med pappor som bär sina barn, även om det är mest mammor :)
Det var nog inte 100 % allvar, han pratade också om "urmoderskult" om jag inte missminner mig. Det slutade ju väl i alla fall... :wink:
Av Christer Romson Lande
Vickla skrev:Det var ett roligt inslag om den nyblivna pappan och den nyinköpta bärsjalen – hur han brottades med att knyta den, blev förbannad och sedan försöker reda ut varför.
zero.sara skrev:
glis skrev:Han hänvisade till att "det finns hela forum för folk som använder bärsjal på internet, och där finns minsan inga bilder på pappor som bär sina barn i sjal".
Men då har han ju inte kollat ordentligt, det finns ju många bilder med pappor som bär sina barn, även om det är mest mammor.
Om han syftade på knytinstruktionerna på sjalbarn så har han väl rätt? Alla dom är väl på kvinnor som bär?
Användarens profilbild
Av iko
Christer Romson Lande skrev:
Ja, det måste det ju. Fast jag har ju en sån bild i min avatar, så lite åtgärdar jag det varje gång jag postar ett inlägg ;-)
Användarens profilbild
Av glis
iko skrev:
Christer Romson Lande skrev:
Ja, det måste det ju. Fast jag har ju en sån bild i min avatar, så lite åtgärdar jag det varje gång jag postar ett inlägg ;-)
Du får helt enkelt posta fler inlägg!

Det är klart att han överdrev, annars hade det ju inte blivit någon stuns i inslaget och det tyckte jag att det blev.
Användarens profilbild
Av Scilla
Ha, det lyssnade jag precis på väg till jobbet, och tänkte att jag måste skicka lite sjalpappor härifrån på honom :D

(Fast annars är det mest bestående intrycket från det avsnittet den där kompletta galningen Annica Dahlström, hon är ju inte klok nånstans :shock: Jag blir helt perplex när jag hör henne. Tur att de ställde hennes påståenden direkt mot någon mer vetenskapligt orienterad så att det blev lite balans.)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?