- lör jul 26, 2008 14:25
Har en bebis på två veckor som jag försökte få in liggande i easyhug. Tyckte inte att instruktionerna som följde med var bra. Men så såg jag att nån tipsade om länken med instruktionerna till Tri-cotti, då de är lika. Jag provade på det sättet, alltså att man liksom viker varje del dubbelt, så att man får en öppning på ena långsidan och sen tar man på dem att öppningen är uppåt. Så lägger man bebisen in i öppningen så det blir som en vagga och sprider tygen från andra delen runt ungen för bättre stöd. So far so good.
Men när jag försöker göra på det sättet, drunknar lilleman i tyget, får panik och börjar skricka. Jag undrar om han kan andas, för tyget i underdelen täcker honom helt och det blir inte alls som på bilderna i instruktionsboken. Måste tillägga att jag har en normalstor bebis och storleken S på Easyhug sjalen. Så det kan nog inte vara att sjalen är för stor och bebisen för liten. Utan det är nåt jag gör som är fel.
Men när jag försöker göra på det sättet, drunknar lilleman i tyget, får panik och börjar skricka. Jag undrar om han kan andas, för tyget i underdelen täcker honom helt och det blir inte alls som på bilderna i instruktionsboken. Måste tillägga att jag har en normalstor bebis och storleken S på Easyhug sjalen. Så det kan nog inte vara att sjalen är för stor och bebisen för liten. Utan det är nåt jag gör som är fel.