Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Nu när det varit så varmt i ett par dagar så har jag inte kunnat bära någonting i varken sjal eller sele. Det är ju omöjligt! Man blir ju svettig bara av att knyta på sig sjalen. Och det kan ju aldrig vara bra för barnet heller att sitta tätt intill en svettig kropp, dom får väl värmeslag.
Tråkigt, jag har ju just fått hem en ny, fin sjal som jag vill använda :(

Hur gör ni andra? Lägger ni ner sjalandet i värmen?
Av shai
Jag bar på stranden i skuggen en stund idag i min gås. Men bara i 10 minuter till Lillen hade somant. Jag blir svettig bara av att tänka på knytande :roll:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag bar idag när jag damsög= svettigt men lillan är rädd för damsugaren så vad gör man.
Annars blev sjalen använd som kjol i dag efter badet :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bar till sömns idag i värmen. Svettigt värre men med ett övertrött barn som inte vill sova någon annanstans fanns inget alternativ :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag bar idag när lillebror skulle somna för att sova middag, men då höll jag mig/oss ute i lagårn och grundade lock-läkt =svalt och skönt! 8)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag bar Sebastian i ringsjal idag när jag handlade mat. Visst blev det varmt, men han hade varit ännu varmare om han fått sitta kvar i babyskyddet. Annars bär jag så lite som möjligt i värmen, man flyter ju bort!
Av Aelia
Lite och då blir det sele
Användarens profilbild
Av tweed
Har också burit när jag var och handlade idag, i min hemsydda easyhug, den är ju lite svalare och man behöver inte stå och krångla med knytningen. Babyskyddet är ju som sagt inte mänskligt. Jag funderar på att sy en innerdyna i frotté så att hon inte behöver bli sjöblöt när hon sitter där.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
vi bär, och svettas, ganska mycket.

men vi har ju en ganska liten bebis...
och två större syskon att jaga :wink:
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag använder bara MT eller Ergo just nu när det är som varmast och det verkar fungera lika bra för Elektra som för mig. Sjal skulle fungera men inte lika långa stunder.
Användarens profilbild
Av Helma
Vi bär med sele i värmen. Blir varmt men funkar bra tycker jag.
Av Abunai
Jag bär i allt, även om det är varmt. Jag själv är inte så varm av mig med A svettas lätt. Jag är rätt blöt på ryggen när bärstunden är slut kan jag säga. ;) Men det gör inte så mycket.
Användarens profilbild
Av vimla
Jag bär i Becon, det är rätt ok ändå fast svettiga blir vi förstås båda två men det kan ändå fläkta på sidorna, och så blev det lite sjal inomhus för att komma till ro. Men fy f***n för babyskyddet, vad det blev svettigt där, och det var rätt varmt i bilen för övrigt... Kändes inget kul. :cry:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Visst är det svettigt, men min lilleman vill ju inte sitta i vagn så vad gör man med en 10,5-kilos unge? Jo man bär i sjal ändå! Mycket ringsjal och en del gås. :lol:
Användarens profilbild
Av busflickan
Vi bär nog lika mycket (eller mer :shock: ) i värmen. Dottern gillar inte värmen alls och klagar mycket, men blir lugnare (men svettigare) när hon får vara nära oss. Helst av allt vill hon vara i sjalen för det är nämast och mysigast, min lilla tokstolle :hellu: :heart: Jag lider inte av värme, så för mej är det inget problem, men dottern är varmblodig av sej. Men så länge hon vill bli buren så bär jag gärna.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?