Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Var på loppis i söndags och hittade där en genomskinlig säck med massor av trassliga garnhärvor. Jag kunde såklart inte hålla tassarna borta. Fick den för 30 kr och var supernöjd.

Garnet är en blandning av lin och bomull tror jag. Vitt och naturfärgat och en del av det med en grön tråd i och en del med en blå tråd i. Jättefint!

Men nu när jag har plockat lite i det visar det sig att det inte alls var hela härvor utan de är klippta mitt itu= en massa trådbitar på strax över metern :( . Det är nog en 6-7 kg garn allt som allt men allt är klippt.

Kan jag göra något av det? Det blir ju en faslig massa skarvar med så korta bitar.

Sedan gjorde jag ett riktigt kap också 1kg oblekt bomullsgarn för 40kr så det får väl väga upp besvikelsen.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Ja, jag funderade på det. Där är det ju ändå massor av skarvar.
Eller kanske disktrasor (av 6kg garn, puh :wink: )
Användarens profilbild
Av Ester
rya är väl ullgarn?

finfint ullgarn emd lyster och blänk...men det låter ju inte som att det är det du har köpt
Av vickan1976
Det kanske var effsingar (vet inte om det stavas så) som har blivit kvar efter vävning. Vet inte var du kan göra med dem....
Användarens profilbild
Av Maddemoa
vickan1976 skrev:Det kanske var effsingar (vet inte om det stavas så) som har blivit kvar efter vävning. Vet inte var du kan göra med dem....
Funderade på det men de ligger liksom i härvor men är avklippta. Blir det så efter vävning?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?