Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nea
Jag hade en Beco 4th Spa som var köpt förra sommaren och nu har jag bytt till mig en Lacework :D som är lite äldre. Den ska också vara en 4th men kan det vara något mittemellan 3rd och 4th?

Laceworkens axelband är inte stoppade lika hårt som Spa'ns var och spännet där man knäpper ihop selen när man inte använder den är inte likadant. Det var kardborre på Spa'n och Laceworken har endast ringar man själv får trä igenom.

Alltså :roll: min fråga är om det finns olika modeller inom 4th generation också? Nyare och äldre och hur man benämner dem (om det finns någon benämning)?
Av Abunai
:hmm: jag jämförde ju min och mossanvits beco, där min var nyare. Men då fäste jag den hoprullade med ringar och mossanvits fästes på något annat sätt.. :?:
Av nea
Abunai skrev::hmm: jag jämförde ju min och mossanvits beco, där min var nyare. Men då fäste jag den hoprullade med ringar och mossanvits fästes på något annat sätt.. :?:
Kommer du ihåg vilken som hade mest stoppning i axelbanden då? :hmm:
Av Abunai
nea skrev:
Abunai skrev::hmm: jag jämförde ju min och mossanvits beco, där min var nyare. Men då fäste jag den hoprullade med ringar och mossanvits fästes på något annat sätt.. :?:
Kommer du ihåg vilken som hade mest stoppning i axelbanden då? :hmm:
Jag skulle säga att min var styvare, men det kan ju bero på att den var mindre använd.
Användarens profilbild
Av Kate
Dom med kardborre på banden tillverkades våren/sommaren 2007 och tidigare och dom med d-ringar tillverkades sensommar/höst 2007.

Och angående stoppningen så ska det vara så att dom som har d-ringar har lite mer stoppning, men eftersom dom är handgjorda så kan det bli så att det inte alltid är så pga att det räcker att man har mer eller mindre sömsmån på axelbandsbredden när man syr ihop dem. För blir sömsmånen lite mindre så blir ju stoppningen lite "lösare" pga att den måste täcka upp en större yta.
Går det ens att förstå det jag försöker förklara angående stoppningen? :hellu:
Av nea
Kate skrev:Dom med kardborre på banden tillverkades våren/sommaren 2007 och tidigare och dom med d-ringar tillverkades sensommar/höst 2007.

Och angående stoppningen så ska det vara så att dom som har d-ringar har lite mer stoppning, men eftersom dom är handgjorda så kan det bli så att det inte alltid är så pga att det räcker att man har mer eller mindre sömsmån på axelbandsbredden när man syr ihop dem. För blir sömsmånen lite mindre så blir ju stoppningen lite "lösare" pga att den måste täcka upp en större yta.
Aha, så då är Laceworken nyare (men mer använd :) ). Klurigt det här med Becosar, tur att man finner svar på Sjalbarn.

Vad gäller stoppingen så är axelbanden olika breda på olika sidor om mittsömmen. Hrm, svårt att förklara. Men mittsömmen på axelbanden är liksom inte sydda riktigt i mitten...Så de kanske är lite "för breda" och därför är stoppningen lösare?
Av nea
Förresten, är inte alla Beco handgjorda eller hur fungerar det egentligen?
Användarens profilbild
Av Bina
nea skrev:Förresten, är inte alla Beco handgjorda eller hur fungerar det egentligen?
Jo :D de är handgjorda
Av nea
Kosmos skrev:
Kate skrev:Dom med kardborre på banden tillverkades våren/sommaren 2007 och tidigare och dom med d-ringar tillverkades sensommar/höst 2007.

Fast det kan inte riktigt stämma heller, för min har ringar att sätt ihop med, men tunnare stoppning i axelbanden :? :hmm:
Plus att det är inte ens samma typ av stoppning i min och Melons axelbanden.
Det är ju som min Lacework då! Tunnare stoppning och d-ringar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?