[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1440
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Elastisk sjal - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alexandra
Babybundler och pikuRu är elastiska sjalar, och vad jag förstår är babun lite tjockare och stadigare, och pikuRu har avsmalnande ändar, så knuten blir lite mindre.
Storchenweige är en vävd sjal.
Själv är jag svårt sjalberoende, och har tre långsjalar; två elastiska (moby wrap och Hug-a-bub) och en storchenweige. Använder dem olika mycket i perioder, just nu använder jag mest de elastiska. Tindra är 7 mån och väger 8 kilo.
Om din bebis är liten skulle jag rekommendera en babybundler och att sedan ev köpa till en vävd sjal när den blir större och tyngre. Jag ångrar att jag inte hade en elastisk sjal till tindra när hon var nyfödd.
Kanske skall du oxå kolla in Moby Wrap, den är ganska likvärdig babybundlern, och prisvärd, kostar bara 390:- :D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej Hej!

Vi har bara haft en vävd sjal men vi började inte med sjal förrän Fanny var ca 2 mån. Och jag tror att jag kommer att köpa en till nästa bebis. Men du skall nog tänka som så att om han redan väger 6,5 så lär du behöva skaffa en vävd sjal rätt snart ändå (om du och bebin gillar sjal alltså) eftersom han blir lite tung.

Vi har alltså haft vävd hela tiden och det har gått kanonbra. Ingen av dem jag känner som köpt vävd långsjal tycker att den har varit svår att knyta. Men då har de fått praktisk visning i samband med köpet. Inte köpt på internet utan live alltså.

Det är mycket snack om den där knuten men jag har aldrig upplevt storleken på knuten som ett problem. Och då har jag en hemsydd sjal som är tjockare tyg än tex Storchenwiege. Bara man har tillräckligt lång sjal så att man alltid kan knyta på magen så är ju inte knuten ivägen om man tex vill sitta ner. Snarare en liten hjälp för att barnet kan liksom sitta på den.

Ja det var mina tankar.

Lycka till!!
Av Alexandra
Tror att du blir jättenöjd med babybundlern! :D
Tindra väger som sagt 8 kg och det känns som om jag kommer att orka bära henne länge än på magen i Mobyn.
Visst är det lite smidigare med en lite mindre knut, men så stor skillnad är det inte. Jag tycker oxå att det är bekvämare med elastisk sjal när man bär under jackan nu på hösten/vintern.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?