Friedschen skrev:Josefin skrev:Jag har simmat lite med bebis på rygg i sjal... Och ännu mer utan sjal...
Det var roligt
Varför skulle det vara farligt?
Tjaa, ifall det kommer en våg eller ifall nåt skulle hända med dig och barnet sitter fast i sjalen och ni hamnar under vattnet är det väl inte så bra... Jag tränar simning och skulle ALDRIG simma med bäbis i sjal. Däremot simmar jag gärna med bäbis på ryggen utan sjal. Det gör vi på babysimmet, och det är ju bra om barnet kan det inför en eventuell nödsituation.
En våg

Nej, jag var såklart inte ute bland vågor! Huva!
Jag var också i en babybassäng, med maken en meter ifrån. Tog några simtag ibland för att förflytta mig, liksom och det var rätt skoj. Men det framgår ju inte alls av mitt inlägg, inser jag nu
Det var nog bara en gång, annars har jag simmat med barnet på ryggen, vilket väl kanske inte är så himla mycket säkrare om det kommer en våg med så stora krafter att man ramlar och sveps med. Det får de lärde tvista om. Man undviker väl helst sådana badplatser om man ska i med en bebis.
Men visst, jag förstår att det kan bli rätt bökigt för de amerikanska antistämningslappsskrivarna att precisera sådana detaljer, så det är enklast att skriva att man inte ens får vada med barnet i selen. För visst man kan halka när man vadar, slå huvudet i en sten, ramla ner med kroppen över barnet och svimma... Helt möjligt om än inte så vanligt kanske.