Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bollen
Jag funderar på att köpa min drömsjal, en Wellen Sequoia. Problemet är bara vilken längd jag ska ha. Har aldrig haft en Didy så jag vet inte riktigt hur de är skurna med sneda ändar osv.

Jag har en Mimmis med raka ändar som är 4,4 och den är perfekt till att knyta på ryggen med och även perfekt till att göra omslut på magen och ha knuten bak utan alltför långa svansar. För att kunna knyta fram när jag gör omslut på magen så behöver jag 5,2 med raka ändar.

Tänker som så att om jag köper en storlek 6 så blir den kanske för lång för att vara perfekt på ryggen och ändå för kort för att kunna knyta under rumpan på bebisen när jag gör omslut på magen och då får jag istället onödigt långa svansar bak. Frågan är då om en storlek 5 räcker alls... De är 4,2 men är de något längre i verkligheten (med ändarna osv)?

Vad tror ni blir bäst?
Användarens profilbild
Av Bollen
Jo, helst skulle jag alltså vilja ha en sjal som var 4,4 i fullbredd + då ev någon sned ände. Föredrar också den lite kortare längden när man knyter utomhus så att inte ändarna blir så smutsiga.
Av malinka
Min didy stl 5 än tvättad en gång och använd mycket sen dess. Idag mäter jag den till 4,5 + en sned ände på ca 20 cm.

Med den sjalen knyter jag SHBC och får ca 1 m sjal kvar totalt (sned ände inräknat). Omslutet på magen är inga problem för mig om jag har knuten bak eller i sidan. Jag är 156 lång och stl 40/42 upptill.
Användarens profilbild
Av Bollen
malinka skrev:Min didy stl 5 än tvättad en gång och använd mycket sen dess. Idag mäter jag den till 4,5 + en sned ände på ca 20 cm.

Med den sjalen knyter jag SHBC och får ca 1 m sjal kvar totalt (sned ände inräknat). Omslutet på magen är inga problem för mig om jag har knuten bak eller i sidan. Jag är 156 lång och stl 40/42 upptill.
Det låter ju perfekt! Någon som har koll på om de olika Didysarna brukar vara olika långa?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Min indio är ganska exakt 4,7 (stl 6) längs en långsida, snedd änden tillkommer. Har inget måttband just nu men tror min wellen är något längre än de 5,2 den ska vara. :)
Användarens profilbild
Av Bollen
Oj, oj... har tryckt på köpknappen!!!

Blev en storlek 5, är den för kort får jag väl sälja den. Men jag tror det blir bra!!!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Åh vad spännande :) Hoppas sjalen kommer hem till dig snart :)
Av malinka
Hoppas du blir nöjd :)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å jag som tycker att didysar brukar vara lite korta.
De didysar jag har haft i stl 6 brukar vara 4.5m längs med en sida.
Men hoppas att du blir nöjd! :lol:
Användarens profilbild
Av Bollen
mammahappy skrev:Å jag som tycker att didysar brukar vara lite korta.
De didysar jag har haft i stl 6 brukar vara 4.5m längs med en sida.
Men hoppas att du blir nöjd! :lol:
Nä, men inte säga så nu :) Då blir jag ju orolig ju... I alla fall - jag får sälja den om den är för kort!
Användarens profilbild
Av Bollen
Nu är den här och den är ju bara såå fin!!!
Helt underbar, men lite "hård" direkt ur kartongen. Fast den mjukade upp sig direkt efter en tvätt och lite bärande.

Den funkar bra till alla knytningar jag vill göra nu, men är aningens kort ändå (att det aldrig kan bli perfekt :wink: ). Så att använda den med ytterkläder under kommer bli svårt. Får se om den sträcker sig mer när jag använt den längre. Funderar ändå på att lägga en bytesannons mot en storlek 6. Man kan ju alltid se om det är någon som nappar!
Av eamane
:this: Bild? 8)
Användarens profilbild
Av Bollen
eamane skrev::this: Bild? 8)
Ah, hmm, ska försöka ordna :D
Av eamane
Bollen skrev:
*Väntar* :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
eamane skrev:
Bollen skrev:
*Väntar* :wink:
:iagree: Jag med :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?