Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tycker att jag blivit ganska snitsig på att knyta den här Secured High Back Carry http://smg.photobucket.com/albums/v58/w ... t=SHBC.flv
Eller snitsig vet jag inte, men det går rätt fort och känns som om hon sitter bra och nära min kropp. Problemet är dock att knuten över bröstet skaver och att sjalen som går över brösten och under armarna skär in. Ibland känns det väldigt tungt i axlarna också. Dottern väger bara kring 8 kg och när jag bär henne på magen så är allt perfekt och jag orkar hur länge som helst utan problem.

Jag har provat både med Easycare och Mimmis och det är samma problem. Har även testat några andra knytningar med knut fram och det blir samma sak. Har provat att korsa banden, men det ser så himla skumt ut och är inte heller så skönt när man inte har jättesmå bröst :oops:

Har testat ryggsäck också men då uppstår andra problem. Tycker att det blir tungt i axlarna där också och att "axelbanden" glider ner och skär in där också.

Bär alla andra bekvämt på ryggen eller är det så här det är? Jämför jag med att bära på magen så är det ju en enorm skillnad i komfort för mig. Dottern verkar inte bry sig nämvärt som tur är.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Nejdå - självklart så går det att bära bekvämt på ryggen också! :-D

Bekvämast tycker jag är omslutet rygg kryss när jag ska bära på ryggen. Numer så korsar jag bara fram och ser till att bre ut sjalen ordentligt (blir som en extra bh nästan :wink: ) men i början så brukade jag även tvinna sjalen ibland. Knutar får jag inte till med någon ryggknytning, tycker att de bara blir hårda och trycker mot bröstbenet.

Ska jag bära i ryggsäck tycker jag att det är bekvämast att korsa sjalen över bröstet och sedan knyta direkt under barnets rumpa. Inte den säkraste ryggsäcken kanske, men med mitt sjalvana barn så känns knytnignen trygg ändå!

Mycket pladder blev det känner jag, men det viktiga för mig och ryggknytningar är nog att vara rätt noga med att bred ut sjalen, eller sträcka ihop och sedan vika ihop den lite kontrollerat så det inte blir någon kant som ligger och skaver och trycker och förstör! :-D
Av malinka
Jag håller med om att knuten över bröstet kan skava ibland. För mig blir det lite olika beroende på vilken tröja jag har. Djup ringning = mer skav.
Att korsa fram funkar nog inte alls när man knyter SHBC tyvärr.

När man knyter SHBC kan man få olika stor knut beroende på hur man lägger ändarna runt varandra. Om man tar den som kommer över axeln ytterst blir det en minrde knut. Tar man den som kommer under armen ytterst går sjalen 2 varv omlott när knytningen är färdig. Har du provat de olika sätten och märkt om det är skillnad?

Har du provat att inte göra knut fram? Då kan du avsluta tibetanskt om du vill. Se här och avsluta som du vill:
http://www.youtube.com/watch?v=u9NDTEheZYg

Om man har en tillräckligt lång sjal kan man först göra ett varv runt midjan och sen avsluta tibetanskt. Det gör jag ibland när jag knyter ryggsäck. Tycker det blir bekvämare så.
Av Virvhult
Det knytet som visades verkade mycket smart med lång sjal. Det skall provas när axeln läkt, kan inte bära alls i sjal nu :( :( :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?