Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av beabus
:cry: allt jag gör med denna sjal blir bara fel fel fel. börjar bli bra på den på magen men ryggen där jag vill bära blir bara fel. jag kan få dit han och så men han värkar sitta så löst eller va man sak göra. för han kastar sig bakot och nästan ramalt ur. ramla ur gör han ju inte men det känns som det. har försökt typ 20 gånger idag och nu har jag lusta att kasa slajen och glömma att bära. jag vet att med träning kommer färdighet men vore kul om det gick 1 gån iallafall iallafall lite. :cry: jag vill så gärna bära men snart ger jag mig och säljer denna.

hoppas någon kan ge lite tips så jag kan fixa det för jag vill så gärna. :D
Användarens profilbild
Av Clärchen
Finns det nån annan sjalare i närheten av där du bor? Det kan vara lättare när man får hands on hjälp.
Problemet för mig när det gäller att få upp på ryggen är att det ofta blir för löst och att Elis hinner slingra sig ur sjalen innan den är på plats. Några gånger har jag lyckats med tibetansk ryggsäck eller omslutet kryss och det gäller nog att tajta till så mycket det bara går, särskilt i överkanten där jag brukar få det för löst. Skulle själv behöva en kortare sjal för ryggknytet...

Förhoppningsvis får du lite fler tips på det här :hmm:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker Xomslut är lättast att få bra, även om den också tar längst tid att knyta. När du knutit på bröstet och fört änden över axeln och ner över barnets rygg, ta tag i varsin långsida på sjalen, ung vid barnets rumpa och dra ordentligt nedåt så tyget blir tight. Dra fram svansen och knip fast mellan knäna medan du gör likadant med den andra.
Av beabus
provade precis men storebror som e 2,5 år det gick faktiskt fick nya krafter så nu ska här försökas om det så sak ta 1000000000 gånger för lilebror hehe woho värsta kiken att fixa det. :D :D :D
Användarens profilbild
Av April
Ja, det bästa är nog att gå på en sjalträff i närheten - eller se om någon SjalBarnsAmbassadör kan hjälpa dig. Lite lättare om man får hjälp.

Kram
Av beabus
vi bor i kallhäll sthlm. får nog på en såndär träff för med lillebror går det bara inte . skumt
Av Annamamman
Jag bär mycket på magen, men har också svårt att få till på ryggen. Lyckades sådär för första gången i går. Då satte jag henne på höften och knöt under mina arnmar och puttade henne bak på ryggen sedan och fortsatte med en omsluten rygg. Hade lite hjälp av storasyster dock...
Användarens profilbild
Av zandrama
Hej vännen! :D :D

Förstår att det är frustrerande, men vi ska ju på sjalträff 27:e, så ge inte upp innan dess! :twisted:

För övrigt skulle nog vem som helst krevera med 5,6 sjal på ryggen! :shock:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Ett tips som jag fick på knytkurs var att man skall samla så mycket tyg som möjligt "upptill" i krysset när man breder ut det.

Usch det är så svårt att förklara, men det gäller att få mycket tyg bakom barnets rygg/nacke så att det blir stadigt där. Det gjorde stor skillnad för mig.

Jag har oftast också knutit omslut-X2, dvs med det tvärgående bältet utanpå krysset. Det blir också stadigt och bra tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?