Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag är HELT ny sjalanvändare som nu väntar mitt tredje barn. Har efter gedigen "förundersökning" i sjaldjungeln som råder på nätet förstått att en trikåsjal är det bästa att börja med (särskillt om man har en liten prematur, vilket jag antagligen kommer att få).

Nu kommer nästa fråga, vad är skillnaden mellan tricot slen och Looma sino, förutom att sinon är dyrare?! Är någon av dem bättre som nybörjar sjal? Eller bör man istället satsa på en ergo bärsele? Har haft en baby björn active till mina två söner, men pga av rygg och bäckenproblem har jag endast kunnat bära dem i denna korta stunder.

Är det "ok" att köpa en trikåsjal begagnat eller bör man satsa på en ny?! En looma sino begagnad kostar ju ungefär lika mycket som en ny tricot slen.... Vilken är bäst att satsa på?!

Ser fram emot svar från er erfarna sjalbärare :)
Av eamane
Hej och välkommen hit :D
En trikåsjal är nog det bästa ja :) En ergo bärsele funkar säkert men är bättre när barnet kommer upp i storlek lite.
Skillnaden mellan sino och tricot slen är att sinon är mkt tunnare och är den som rekommenderas oftast. Man kan mkt väl köpa en trikåsjal begagnat. Kolla beg-marknaden här bland annat! Finns ju fler sorter att välja på dessutom :wink:
Av Annapanna4
Tack för tipset! Liten fråga till, att sinon är tunnare, innebär det att den är lättare att lära sig knyta? Är lite orolig för att inte kunna "få till det" i knytningsprocessen.... :)
Av eamane
Nu har jag aldrig knutit nån tricot slen men sinon var väldigt lätt att knyta. Passa på nu innan du föder och gå på nån sjalträff, jag ser att du bor i stockholm, och där finns det massor med trevliga sjalare :) De du träffar kan säkert lära dej knyta så du känner dej säker när du väl får ut bebisen.
Av Annapanna4
Tyvärr är jag sängbunden tills lilltjejen kommer, men ska absolut försöka få tag i någon erfaren sjalare i Stockholmstrakten när jag är lite mer rörlig :wink: Har varit inne och tittat lite på "träff forumet" och alla verkar oerhört hjälpsamma och tillmötesgående :)

Tror nog att jag satsar på en sino som min "förstasjal", verkar vara ett rätt säkert kort :)

Tack för all hjälp :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?