Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rhea
Jag har en gammal blå, solblekt Audi 80 från 1980, är avställd för tillfället men går bra när den får. (snart skattebefriad!)

Till saken, klädseln är eländig...solblekt, skitig och trasig.
(Många turer till havet i den ser man...har en halv strand i den.)

Vågar man ge sig på att sy ny klädsel till den tro?
Är ju ingen expert direkt, men äger en symaskin iallafall.
Vet ni kunniga om något bra mönster någonstans, kanske i någon internetgömma som google glömt? :wink:

Vilket sorts tyg är lämpligt/inte lämpligt tror ni?
Är inne och tittar på stoff och stils tyger, och de prickiga och rutiga tygerna gillar jag, men det är nog av fel sort och så blir de säkert solblekta lätt gissar jag...

Nåväl, alla tips inför detta projekt mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av Anna
Jag skulle nog inte sy just bilklädsel då man helst vill ha den flamskyddad. Men det finns väll billiga på typ biltema om man vill köpa färdigt, då borde ju vara säkra tänker jag men jag vet inte.
Användarens profilbild
Av Rhea
Anna skrev:Jag skulle nog inte sy just bilklädsel då man helst vill ha den flamskyddad. Men det finns väll billiga på typ biltema om man vill köpa färdigt, då borde ju vara säkra tänker jag men jag vet inte.
Flamskydd...hade jag inte en tanke på...
Går det att preparera tyg med något dylikt tro?
Biltemas är inte alls så snygga som jag vill ha...
Av vickan1976
Du måste hitta ett slitstarkt tyg som är lite töjbart så det går lättare att dra på. Tror att det kan bli svårt att sy.
Av Tifflan
Du får ju en ny klädsel på mekonomen för under 500:-, det lär du ju inte komma undan med i materialkostnad ens, för att inte prata om hur lång tid det lär ta.
Användarens profilbild
Av Rhea
Ni har rätt! Men vilken skillnad mot den klädsel som jag vill ha... :roll:
Det är en gammal bil, som skulle kunna "pimpas" i lite roligare färger och mönster.
Men ni har rätt, jag får nog köpa någon färdig, och sen lägger jag krutet på annat, kuddar eller plädar m.m!
Användarens profilbild
Av Vida
Hmmm, när de pimpar så använder de ju typ läder och sånt, så om du törs ge dig på det så kan du nog få det kanon, men man måste ha riktigt grym symaskin då...

Nej flamskydd är nog väldigt väldigt viktigt.. Jag skulle nog satsa på löst blingbling.. och som Kemist-drop-out så måste jag bara säga: :this: inte ge dig på att flammskydda själv
Användarens profilbild
Av melon
Mamma sydde en ny klädsel till hundkojan som pappa gjorde iordning för 100 år sen. Hon sydde i grönt läder med vita detaljer (bilen var ju lackad i vitt och "racing green" såklart) och hon sprättade bort den gamla klädseln och använde som mönster. Men för att sy i läder krävs det en bra symaskin, en stark nål och en massa tålamod.

Skulle tro att du kommer undan bra mycket billigare om du köper färdigt, men det är ju något särskilt med att ha gjort det själv :wink:
Användarens profilbild
Av florin
Om du trots allt vill sy själv så finns det flamskyddat tyg att köpa på Sundbybergs Textilcentrum. Vet att det det i all fall fanns i flera färger när jag var där förra sommaren MEN priset låg på över 500:-/m.
Användarens profilbild
Av Fryle
Gardiner och andra textilier till offentliga miljöer är ju som regel flamskyddade, kan man inte hitta något sådant på rea?

Annars brinner ju ren bomull ganska dåligt, men det kanske inte är flamskydd nog?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?