Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Isanna skrev:Jag har fått ett alldeles underbart vackert halsband från Helen! :love: Det sitter kring min hals nu och det är så vackert! Tanken bakom färgerna var perfekt, Helen har ringat in mig, halsbandet är verkligen JAG! (Fast när jag hämtade posten så undrade jag var i all sin dar jag beställt från Babyheaven :lol: )
För du brukar ju aldrig beställa saker på internet, eller hur :wink: :lol: Har din lille köp- :twisted: somnat? :wink: Eller är det han som flyttat till mig, kanske? :roll:
Användarens profilbild
Av Monia
Idag har jag varit och köpt lite material. Ska bli väldigt spännande för jag har bara gjort halsband tillsammans med barnen och deras pärlor innan. :D
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Gärna mycket information! Kanske tom en bild på ett favoritsmycke/klädesplagg/sig själv så man får en bättre uppfattning om vilken stil som kan tänkas gå hem :D
Bra idé!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Här kommer bilder på mina favoritörhängen:
Bild

Bild
Vet inte om man ser det så tydligt på bilden, men kulan är av tenntråd.

Bild
Här ser man också mitt halsband som jag alltid har. Namnbrickor med barnens namn.

Min vigselring ser ut såhär, fast lite smalare:
Bild

Mitt armband hittar jag inte nu. Men det är ett brett tennbroderat armband. Jag hittar ingen bild som liknar det, men man fattar stilen iaf. Åh, jag dör om det är borta :purskis:

Och just det, kläder: Jag är väldigt spretig. Gillar svart och enkelt, blommor, prickar, ränder, puffärmar, spetsar, volanger. Färgglatt. Grått och beiget är mina värsta färger.
Av Smultronbarn
Jag är en sent tillkommen pysslare till denna tråd, men kom på att jag glömt skriva nåt här i tråden. :hello: Hej alla smyckestillverkare!

Lite info om mig skickade jag med i anmälningsPM:et så hoppas den som skall pyssla till mig fått reda på lite i alla fall. 8)

Har kommit en bra bit på väg med mina smycken, men hoppas bara att det skall passa mottagern också... :?
Användarens profilbild
Av florin
Då ska väl jag oxå visa mina favoriter...

Ett av de halsband jag använder mycket.
Bild

Armbandet som jag verkligen älskade men som gått sönder :cry: Har just nu inget armband alls och det känns väldigt naket...
Bild

Förlovningsringen
Bild

Använder örhängen dagligen, enkla ringar oftast.

Jag gillar alltså svart läder och silver framförallt. Kan tänka mig pärlor och berlocker oxå. Svart, grått och vitt är säkra kort hos mig. Är mest kinkig med halsband :hide:

Här är bilder på smycken som jag tycker är fina...
Bild
Av Ponyo
Smycken jag gillar:

Förlovnings och vigselringen:
Bild
Bild

Försökte hitta bild på min favorit just nu. Men vet inte var det är ifrån. Det är ett smalt läderband (eller svart vaxat band) som är virat många varv runt handleden. och på det sitter en liten liten silverbricka med barnets namn. Brickan har två hål i vardera ände och de har trätt tråden genom det.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Föredrar silver alla gånger framför guld/brons!

Så här ser det ut ibland när jag scrappar...

Bild

Denna dekoration gör mig barnsligt glad...

Bild
(från http://thompsonfamily.typepad.com/thompson_familylife/ )

...samtidigt som jag gillar att kombinera med det enkla och avskalade, som ex. stilen på det som Knyttet&K visat! :-D
Användarens profilbild
Av HH
Jag gillar smycken jag kan använda när jag jobbar (på förskola, så barn anpassade...) eller allmänt bra att ha när jag bara är, helt inte för mycket... använder inte smycken så ofta. Praktisk är bra!!! Favorit "smycke" är nog färglada glittriga sjalar som pryder min hals, inte stora varma saker utan små trekantiga saker...(är kvadrater som viks..)typ så här!
Bild
Det gillar jag!! men är inte emot förändring och nya sätt att förfina sig!
Användarens profilbild
Av Safireee
Här är mina favvosmycken:
Bild
Jag gillar ganska enkla och diskreta smycken. Gärna bara en berlock som jag kan hänga på silverlänken på bilden.

För mer inspiration och för att se vem jag är, kolla in min blogg nedan.
Användarens profilbild
Av exiteme
florin skrev:Då ska väl jag oxå visa mina favoriter...

Ett av de halsband jag använder mycket.
Bild

Armbandet som jag verkligen älskade men som gått sönder :cry: Har just nu inget armband alls och det känns väldigt naket...
Bild

Förlovningsringen
Bild

Använder örhängen dagligen, enkla ringar oftast.

Jag gillar alltså svart läder och silver framförallt. Kan tänka mig pärlor och berlocker oxå. Svart, grått och vitt är säkra kort hos mig. Är mest kinkig med halsband :hide:

Här är bilder på smycken som jag tycker är fina...
Bild
Du och jag har samma smak. :-)
Dock kan jag inte använda örhängen.
Användarens profilbild
Av Elina
Jag är så blandad, gillar det mesta :D
Men skinn och silver är läckert, dels eftersom jag inte arbetar med det själv.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag gillar hängande örhängen. Dock inte ringar. Kan vara lite känslig om det är nickel i dem men är de fina så använder jag de ändå. Det enda som händer är att jag får småsår bakom örat men det läker fort igen om jag är helt utan ett tag.

Vad gäller halsband och armband så vet jag inte riktigt vad jag gillar där. De senaste 5 åren är det enda jag haft runt halsen min mother-and-child klocka.
Armband har jag inte använt på evigheter.

Vad gäller färger så gillar jag rött, blått, grönt, silver och guld.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?