Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Är det någon som håller på med det? Jag har tänkt göra det på ett bord och funderar lite över material. Jag har förstått att servetter är bäst, men bokmärken har ju finare tryck än servetter. Blir det dåligt med bokmärken tror ni? Shoppingtips mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har bara testat lite grand... några blomkrukor, that´s it, men jag tycker absolut att du ska testa med bokmärken, just för att de är fina! :-D
Det jag kan tänka mig är väl att ytan inte blir lika slät när det är klart, men det kanske går att leva med?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
CrazyMagpie skrev:Har bara testat lite grand... några blomkrukor, that´s it, men jag tycker absolut att du ska testa med bokmärken, just för att de är fina! :-D
Det jag kan tänka mig är väl att ytan inte blir lika slät när det är klart, men det kanske går att leva med?
Det kan jag absolut leva med. Att det är lite ojämnt gör mig inte så mycket. Bara det inte blir mycket ömtåligare/mindre hållbart. Ojämnheten borde ju göra att slitaget blir större.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Du kan ju alltid testa att lacka med en hårdare och mer tålig lack när du är klar med själva decoupageandet så borde slitage inte vara något problem, eller?
Användarens profilbild
Av mymlan
Jag har en bok om decoupage och där har de använt bokmärken och pappersklipp bla. Jag tror bara att man ska lacka det många ggr efteråt så blir ytan slät. Lite tålamodskrävande bara men det blir säkert jättefint! (Visa gärna resultatet :) )
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
mymlan skrev:Jag har en bok om decoupage och där har de använt bokmärken och pappersklipp bla. Jag tror bara att man ska lacka det många ggr efteråt så blir ytan slät. Lite tålamodskrävande bara men det blir säkert jättefint! (Visa gärna resultatet :) )
Ja, det kan jag såklart göra! Jag måste nog läsa på lite innan jag börjar.
Bild kommer när projektet är färdigt och om det blir av. Jag är nämligen världens segaste och brukar hinna ändra mig innan jag får saker färdiga :lol:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?