Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tuve
...vilka skulle du ha till en nyfödd?

Jag har en hemmasydd mei tai, som jag använt till min store son från ca 4 månaders ålder. Till min nyfödde har jag en sino trikåsjal. Funkar toppen, men när jag måste tvätta den, ska jag ha en likadan till, eller finns det nåt mer ni skulle föreslå mig att testa som komplement? Kanske nåt att bada i? (Fast jag ska kanske inte bada nåt i sommar, för jag är nyförlöst...)
Jag har en hemmagjord bärpåse i fleece med, men det verkar för varmt nu.

Syr gärna, eller skaffar begagnat.
Alla tips välkomna!
Användarens profilbild
Av Bina
En MaM eco.. hampan är perfekt även de varmaste sommardagarna... eftersom den är perfekt till nyfödd samtidigt som den är väldigt stadig och har en längre användningstid än de flesta trikåsjalar.
Av Aelia
sino och bbs är bästa sjalar
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bina skrev:En MaM eco.. hampan är perfekt även de varmaste sommardagarna... eftersom den är perfekt till nyfödd samtidigt som den är väldigt stadig och har en längre användningstid än de flesta trikåsjalar.
:iagree: Älskade min mam eco förra året när J var en pyttis :)
Av eamane
En tunn vävd annars? Bali breeze eller gauze kanske?
Användarens profilbild
Av Annika E
En gauze! Jag sålde min sino för att köpa ytterligare en gauze, jag gillar dem skarpt! :D
Användarens profilbild
Av Nova
En Marimekko trikå och en tunn Hoppediz.
Av Virriga familjen
Jag skulle nog satsa på en supermjuk och gosig (typ sino) och en lite stadigare (typ Mam eco).

Själv hade jag en sino och då den var i tvätten så använde vi en flece halsduk tills vi köpte en beco butterfly och en rebozo.

Men nu har jag ju en tunn hoppe och den är supergosig, så den skulle jag nog kunna tänka mig att ha till nästa barn redan frånbörjan.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Vävd långsjal har varit min favorit till nyfödd, för den fungerar så bra att amma i. Och så tycker jag att en ringsjal är praktisk att ha som komplement till nyfödd, när man ska iväg på snabbt ärende på stan eller dagishämtning. Även ringsjalen är himla smidig att amma i om man sitter ner. (Mina barn har i princip ätit nästan hela tiden de första tre månaderna.)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?