Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Har läst här om hammockbagar och undrar vad ni använder dem till och vad som gör dem så populära. Är det inte jobbit med en väska som inte går att stänga, typ lock eller dragkedja? Eller finns det sånt? Jag måste ju erkänna att de ser väldans coola ut och skulle kunna tänka mig både en stor och en liten eftersom jag inte vet hur stora de är. Använder ni dem som skötväska eller? Trillar inte allt ut då?
Användarens profilbild
Av sus
Jag använder den till ALLT!
Idag har jag till exempel varit på konferens på jobbet och använd den som handväska och känt mig skitsnygg! (Fast jag har inga smågrejer löst i den utan lägger i min minihandväska och de större grejerna bredvid). När jag kom hem upptäckte jag att barnens regnkläder var kvar hemma och det regnade ute så jag tryckte ner regnkläderna till 3 barn i hammockbagen innan jag gick och hämtade på dagis. Det går verkligen ner hur mycket som helst i den och ändå ser den inte gigantisk ut om man bara har en pocketbok och plånbok i den. Dessutom tar den INGEN plats när den är tom.

Apropå om grejerna ramlar ut... När man bär den så är ju öppningen uppåt, likaså om du hänger den på en krok eller stol. Om man ställer den på golvet så säckar den ihop över öppningen om dne inte är sprängfull och då blir ju det som ett lock. Om man ändå är orolig att saker ska ramla ut så slår man en knut på axelremmen precis ovanför öppningen, så den blir helt sluten.
För övirg, är du orolig för att maten ska ramla ur plastpåsen när du varit och handlat också...

Sen måste man ha flera! Vi använder våra ganska mycket som den där extra påse som man har till grejer som inte fick plats i någon annanstans, om man ska iväg och behöver en extratröja till barnen till exempel. Förr eller senare kommer barnet ta på sig tröjan och då är det SÅ smidigt att inte ha en stor väska att släpa på.
Användarens profilbild
Av Cillan
Ja men ok jag är såld :wink:! Är det någon ny beställning på gång eller var det en precis innan jag reggade mig? Å jag som är väsktokig, fast med en hammockbag kan ju inte sambon säga något eftersom den inte tar någon plats :lol:.

Det kanske är ungefär som med sjalarna det går bara inte att ha bara en om jag har hajjat hela grejen. Det borde skrivas ett ordspråk om det med sjalar :wink:.
Användarens profilbild
Av sus
Cillan skrev:Ja men ok jag är såld :wink:! Är det någon ny beställning på gång eller var det en precis innan jag reggade mig? Å jag som är väsktokig, fast med en hammockbag kan ju inte sambon säga något eftersom den inte tar någon plats :lol:.

Det kanske är ungefär som med sjalarna det går bara inte att ha bara en om jag har hajjat hela grejen. Det borde skrivas ett ordspråk om det med sjalar :wink:.
Jag har ingen aning om det är någon mer beställning på gång, skicka ett pm till mammahappy, det är hon som beställt förut. Jag vet att det var många färger som var slut vid senaste beställningen så det finns säkert fler som vill beställa när det har kommit in alla färger.

Jag har för övrigt 4 st och det är rätt lagom:
en används just nu av misstag till att förvara tomtekläderna i från i julas en är full med handdukar och hänger i hallen så man kan rycka med sig den när man ska gå till parken med plaskdammen
en är full med barnens galonisar och fick följa med till dagis idag
och den sista använder jag som handväska just nu.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ja det var ju en beställning nu precis för typ en månad sen så det är väl ingen på G nu inom det snaraste.
Men lägg du ut en annons på köpes så får du säkert napp.
Finns säkert någon som har tröttnat på sin/sina och vill sälja.
Jag själv har nog 6-7st i olika färger och storlekar. Ska kolla om jag verkligen behöver alla. :oops:
Isåfall har jag kanske nån att sälja.
Användarens profilbild
Av Cillan
Vilken storlek är det ni använder mest då?

Ja gärna. Det skulle vara jättesnällt och perfekt nu inför sommarens ev badsäsong. För det måste den ju vara perfekt för, eller?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mink skrev:Går det att ha väskan när man bär ett barn i sele på ryggen? Alltså kan man ha den under selen liksom?
Om man kan ha den under selen vet jag inte, men jag har haft den utanpå såväl sele som sjal när jag burit barn på ryggen och det funkar fint tycker jag!
Blir ju på samma sätt som när man bär barnet på magen, fast på ryggen istället då... :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Näe då, axelbandet (iaf på mina thai-väskor) är rätt långt och korsar barnets ben ben bara på samma sätt som sjalen gör det, och om man har väskan ganska långt bak så ligger det mesta av tyngden på din axel och lite på bröskorgen, inte bak på barnet! :-D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?