Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pipis
Har väldigt nyss lärt mig knyta TS och börjat bära min minsting Bella (3 mån) i den och det är så skönt att bara kunna knyta på sig sjalen och gå iväg, men så blev såklart lite större tjejen Elin (snart 2 år och ca 13 kg) nyfiken och jag bar henne i sjalen och hon ÄLSKADE det trots att hon aldrig tidigare testat sjal :lol: men det känns väldigt svajjig med Elin i och jag gissar att det finns bättre sjalar till större barn.

Ge mig gärna tips och guida mig rätt i sjaldjungeln så jag kan bära stora tjejen också
Användarens profilbild
Av mari_tres
Vävd långsjal eller en ergonomisk selel skulle jag satsa på då :D
Av eamane
En vävd långsjal eller kanske en ergonomisk sele! Och bland dem har du ju massor att välja på. Titta i galleriet på framsidan här efter nån som faller dej i smaken och läs sen recencionerna och fråga dej fram :D
Användarens profilbild
Av Pipis
Är det mycket svårare att trixa till knytet med vävd långsjal jämfört med trikåsjal?? Eller vågar jag mig på det trots att jag är alldeles färsk på sjalar öht?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Pipis skrev:Är det mycket svårare att trixa till knytet med vävd långsjal jämfört med trikåsjal?? Eller vågar jag mig på det trots att jag är alldeles färsk på sjalar öht?
Att knyta upp en liten bäbis tycker jag var lite klurigt då de inte är särskilt stadiga, men med ett större barn och iom att du redan har vanan att hantera flera meter tyg så tror nog att du tillockmed kan tycka att det är enklare att knyta med en vävd sjal då den inte blir lika svajig! :-D
Användarens profilbild
Av ÅsaM
CrazyMagpie skrev:
Pipis skrev:Är det mycket svårare att trixa till knytet med vävd långsjal jämfört med trikåsjal?? Eller vågar jag mig på det trots att jag är alldeles färsk på sjalar öht?
Att knyta upp en liten bäbis tycker jag var lite klurigt då de inte är särskilt stadiga, men med ett större barn och iom att du redan har vanan att hantera flera meter tyg så tror nog att du tillockmed kan tycka att det är enklare att knyta med en vävd sjal då den inte blir lika svajig! :-D
Jag tänkte nästan skriva detsamma. Jag tycker det är mycket lättare att knyta storebror på ryggen än att knyta lillasyster på magen med min Inka (stork). Så ta en titt på vävda sjalar. Det finns ju massor av underbara härliga sjalar :D
Användarens profilbild
Av Pipis
Åhh vad bra :D då har jag en bra anledning att lägga fram när jag ska tjata mig till en ny sjal :vågen:

Bar Elin i sjalen på Ica idag, hon hade feber och orkade inte gå så hon satt i sjalen och mumsade banan, jättemysigt, men som sagt svajigt

Ska kika på sjalar nu ikväll

Tack för tipsen!
Användarens profilbild
Av Pipis
Har suktat en hel del på den här härligheten:

Iris GypsyMama Gauze Wrap
från Bebe Canelle
...mest för den härliga färgen och mönstrets skull....

Skulle den kanske kunna vara nåt för mig och min stora tjej??
Användarens profilbild
Av svas
Härligt att se att du kör på! Jag tycker du ska fundera kring vilka färger du vill ha på sjal, sedan kan vi tipsa.... Jag vet när jag köpte min första vävda och beskrev vilka färger jag ville ha - vips hade jag fått massor av tips från sjalnördarna. Vilket märke du vill ha är ju svårt att veta om man inte klämt först. Nu när du blivit rejält intresserad skulle du kunna göra ett försök med Tisses alla sjalar och känna på olika sorter. Jag har en gauze (slät oliv) att klämma på samt en BB-slen passionfrukt (himmel så vacker!).
Användarens profilbild
Av Pipis
svas skrev:Härligt att se att du kör på! Jag tycker du ska fundera kring vilka färger du vill ha på sjal, sedan kan vi tipsa.... Jag vet när jag köpte min första vävda och beskrev vilka färger jag ville ha - vips hade jag fått massor av tips från sjalnördarna. Vilket märke du vill ha är ju svårt att veta om man inte klämt först. Nu när du blivit rejält intresserad skulle du kunna göra ett försök med Tisses alla sjalar och känna på olika sorter. Jag har en gauze (slät oliv) att klämma på samt en BB-slen passionfrukt (himmel så vacker!).
Ja, det är just det att jag inte känt på dem, eller provknytit för den delen, som är problemet. Jag vet ganska väl vad jag vill ha i färgväg, och mönster och så.... eftersom min TS är så väldans svart och omönstrad så vill jag någon som det skriker lite om :wink: och någon söt :loving: och någon som bara är väldigt fin :love: osv i all oändlighet, så ja jag är fast i träsket
Användarens profilbild
Av karra1
Du kommer tat få massor med hjälp här! Om du har möjlighet gå på sjalträff och testa sjalar!
Användarens profilbild
Av Pipis
Det vore jättekul, ska hålla utkik efter träffar i närheten :D
Av Jenny
Vi får köra en träff snart igen så får vi hjälpa dig knyta, annars tycker jag att du bara ska köpa på den du tycker är bara det inte är en trikå.
Svas: Jag har ju inte SÅ många längre *pilutta dig* Som straff får du ha sjalträff!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?