Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har blivit kuddfodral och lite annat samt detta hitintills

Bild
Sydde en singoallablus av en bit av ett påslakan jag fyndade på loppis förra veckan (eller rättare sagt 2 för 20 kr). Har raglanärm och mönstret har jag gjort själv efter att ha spanat på hur en av de toppar jag redan har hemma var konstruerad. Först blev toppen bred som ett hus så jag fick sy in den lite. Men ändå ett bra resultat av ett otestat mönster. Kan bli fler känns det som - jag älskar ju singoallamodellen som är så sval och skön

Bild
Har sytt denna modell förut och den har varit oslagbar på stranden till frusna barn. Bred och lätt att dra över huvudet, luva som värmer extra. Denna gång har jag gjort det extra lätt för mig själv genom att ta två färdiga badlakan och klippa ett huvudhål, sy på en luva och kanta luvan och sprundet med kantband samt sätta dit en tryckknapp på en liten flärp.
Sedan satte jag inte tryckknappar på sidan av "badrocken" denna gång utan sydde ihop och lämnade utrymme för armarna att stickas ut.

Bild

Det var en gång en sjal som aldrig blev riktigt som den skulle. Efter att ha repat upp den 3 gånger insåg jag att mänstret var knas - modifierade det en hel del och bestämde mig för att göra en filt till Emelia istället. Fast det var ganska trist virkning med bara stolpar hela tiden så själva stommen tog nästan ett halvår.... Ramen däremot gick fort.
Användarens profilbild
Av Bina
:love:
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh så fiiiint! :love: :vågen: Jag vill också ha en sån där badcape till Isa ju! Jaja, jag får nöja mig med att dreggla. :love:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Åååå vad fina grejer!
Av eamane
Vilka fina grejer du har knåpat ihop!
Användarens profilbild
Av Monia
Grymt fint!!!! Kanon ide med badaper. Jag köpte också den rosablommiga handduken, med tanke att sy singoallaklänning av. Men eftersom jag fick bakläxa på den förra i frotte som var för varm, så kanske detta är ypperligt. :D Får man "låna" din ide? :oops:
Användarens profilbild
Av Monia
Måste ju också säga -Filten :loving: :love: :app: så himla söt!!!
Användarens profilbild
Av binaem
Monia skrev:Grymt fint!!!! Kanon ide med badaper. Jag köpte också den rosablommiga handduken, med tanke att sy singoallaklänning av. Men eftersom jag fick bakläxa på den förra i frotte som var för varm, så kanske detta är ypperligt. :D Får man "låna" din ide? :oops:
Låna på :D
Användarens profilbild
Av binaem
Och tack för alla snälla kommentarer (bra för egot)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh, en sån där badcape har jag också tänkt sy. Mina kompisar hade en till sin dotter när vi var och badade förra veckan, himla smart! (Deras var köpt på Hemtex kan jag ju tipsa om för dem som inte kan sy själva :wink: )
Jättefina grejer! Topen var ju helt underbar! :love:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?