Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Eftersom jag har en förmåga att kolla in annonser på olika Webb sajter :floet2: , så kan jag inte sluta häpnas över vad många bärabarn sjalar det finna ute på försäljning.
Kolla bara på blocket, massor av denna fina sjal, men kanske inte den bästa sjalen att börja med, :mitvit: ?

Jag får uppfattningen att dessa köps, provats och ges upp eftersom det inte (enligt min uppfattning förståss) borde vara så lätt att få till en bra knut + bra avlastning om ägaren dessutom är nybörjare.
Visst borde det finnas många som ger upp bärandet, bara för att det var obekvämt, eller?
En kampanj för långsjalen kanske :tumup: ?

Detta är bara en iaktagelse jag gjort....

:blahblah:
Användarens profilbild
Av Linnea
har också tänkt på detta, på babyland tex var det ett par osm var intresserade av min sjal & frågade personalen om de hade sjalar "javisst sa de, bärbarn" jag avrådde de faktiskt lite ifrån den sa att isofall ringisen är mer lättanvänd (men dyr) kanske struntar de i det bara för de :(

det dummaste var att personalen instämde i att den var sååå dyr, som att BB är billigare :x
Användarens profilbild
Av mojsan
..är knivigt det där, mina allra första sjalar var en bärabarn och en babybundler (wow, typ 100 år sen...) och bundlern var ju den som fick mig fast, för bärabansjalen blev mest liggande första tiden. Men nu gillar jag dem oxå... Så, nog borde man kunna jobba på att barnbutikerna tar in trikåsjalar istället, mobywrap eller nån annan som inte är så dyr? Och som samtidigt är lite lätt att få till :twisted:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja, det är lite synd att så många blir avskräckta av bära barn-sjalen tycker jag :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Mer sjalar till alla helt enkelt. Fast det verkar som om det är svårt att få affärer att ta in sjalar, hur kan det komma sig? Alla här vet ju att de är så bra!
Användarens profilbild
Av Imse
Bära Barn sjalen var den första jag läste om. Som tur var köpte jag ingen, annars hadde jag gett up alt som hette sjal :o Bära Barn sjalan finns i så många snygga färger. Men dom skulle ju vara dubbelt så långa!
Tyvärr tror jag en del ger upp sjalande efter at provat en kortsjal...
Användarens profilbild
Av knutis
Ja, jag vet att vi pratade om det på sista träffen vi hade här i Falun. Att erbjuda sjaldemonstration på Falks (BAbyproffsen) här i stan :this: .
Kanske skulle man ta och gå in till dem och fråga om det inte är möjligt att ta hem några sjalar. Kanske inte så dum idé.
Men så ska man få tummen ur... oxå :wink: inte så lätt alltid.

Har någon erfarenhet av att bedriva lobbyverksamhet på barnvangsaffärer?
Användarens profilbild
Av Anso
knutis skrev:Ja, jag vet att vi pratade om det på sista träffen vi hade här i Falun. Att erbjuda sjaldemonstration på Falks (BAbyproffsen) här i stan :this: .
Kanske skulle man ta och gå in till dem och fråga om det inte är möjligt att ta hem några sjalar. Kanske inte så dum idé.
Men så ska man få tummen ur... oxå :wink: inte så lätt alltid.

Har någon erfarenhet av att bedriva lobbyverksamhet på barnvangsaffärer?
Det kan nog vara så att de redan har sjalar i sitt sortiment. Det verkar som att Babyproffsen har tagit in Stellaris/Norddistributions sortiment menhär i Karlstad så tog det tydligen bara in sjalar efter beställning...... :roll:
Användarens profilbild
Av mica
För mig är det nog lite att kortsjalar som bära barn säljs "fel". I förrgår var jag inne i en affär en längre stund och lilleman blev grinig. Då tog jag min älskade halssjal, en helt vanlig tunn bommullssak, och knöt en råbandsknop längst ut med ändarna. Sedan satte jag den som en ringsjal och tog upp lilleman i den. Räckte precis. Lilleman var nöjd, jag orkade stå med honom länge och allt var bra.
Så tycker jag man skulle sälja kortsjalarna till de ovana! Att de har dem bra knutna och färdiga och så använder de dem för kortare stunders avlastning när barnen vill upp i famnen. Inte som alternativ till BB.
Användarens profilbild
Av Suskiv
mica skrev:Så tycker jag man skulle sälja kortsjalarna till de ovana! Att de har dem bra knutna och färdiga och så använder de dem för kortare stunders avlastning när barnen vill upp i famnen. Inte som alternativ till BB.
Problemet är att det är ganska svårt att få knuten bra om man inte är en van bärare.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har skaffat mig en kort Stork (2,6) och jag måste säga att med den behöver jag inte vara lika noga när jag knyter som med Bärabarn-sjalen. Bärabarn-sjalen skär lättare in och töjer sig inte lika mycket, så jag tycker att det är fel vävsätt på den.
Tycker de kunde gå över till diagonlvävt istället!!!
Användarens profilbild
Av knutis
Känner att jag måste inflika med att berätta om helgen.
Efter att vi hade haft sjalträff beslöt vi oss för ( jag och TinaW) att gå till babyprofsen här i stan och prata med dem.
Vi träffade på hon som är butiksansvarig (tror jag) och pratade med henne. Hon berättade om deras sortiment som de tagit in ( :D ) och att de börjat träna lite smått med dockor.
Det var stelaris sortiment om jag inte minns fel.
Hur som helst skulle vi höra av oss till dem nästa gång vi har träff, så skulle de komma dit för att känna och klämma och lära sig knyta och så :rock: . Inte så tokig va??

:hello:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?