Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej hej
Vi bär vår heffaklump på fem månader och nästan 9 kilo i en hoppe som jag haft nån vecka nu. (Tack, mamahappy för köpet, den funkar jättebra för mig!)
När vi knyter upp honom på ryggen, så funkar det jättebra för mig, som är 160 kort och ...eh... ganska "fodrad".
När pappa, som är 180 lång (och har en lååång överkropp) och inte så fodrad, använder samma knyt (omslutet kryss på ryggen) så hamnar smokingbältet precis ovanför hans höftben och han tycker att hans njurar stryps. Liksom. Detta utan att det känns som om sjalen egentligen sitter åt så himla mycket.
Jag ska försöka få fram bilder på detta, men ni kanske förstår utifrån beskrivningen? Hans överkropp är så lång och bebisen så kort så sjalen hamnar så högt upp.
Tips? Nåt annat knyt kanske?

Vi funderar på att skaffa pappa en sele istället, kanske det funkar bättre. Så om nån vet något ställe i Sthlm där man kan prova typ en manduca, beco eller ergo så emottages tips gärna. Var inne på varanära.se och deras hyrdel, men de bara en toddler inne som kunde hyras, annars vore ju det en idé.
Användarens profilbild
Av verre
kanske barnet inte kommer tillräkligt högt upp på ryggen... kanske han kan göra ryggsäck istället eller ett anat avslut bara?

jag förstår nog inte heller riktigt vad det blir för fel..tror jag..
Användarens profilbild
Av Innana
Hm.
Tänker mig att pappa kan behöva en längre sjal än du, där han kan dra sjalen ett extra varv (lite utbrett) runt midjan och sedan knyta runt höften. Så det blir som en längre "tröja" liksom och det smalaste på sjalen kommer mer på hans höfter än ovanför.
Användarens profilbild
Av Catti36
Jag hittar förstås inga kort och pappan är på jobbet... Får plåta ikväll.

Men jag tror att Innana har en bra idé.
NÄr bebis sitter p åryggen (eller på magen) på en för bebisar bra huvudhöjd, så hamnar bebis stjärt väldigt högt upp så pappa har sitt smokingbälte nästan precis under revbenen. Medans om jag gör samma knyt så hamnar smokingbältet nästan på höften.
Men det där med ytterligare ett varv är en smart idé. Ska testa med trikåsjalen för den är superduperlång.

En annan fråga: hur gör ni med bebis på ryggen när bebis somnar? Finns det nåt fiffigt sätt at thålla upp bebis huvud? Jag har sett att några använder en tröja. Andra idéer?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Antingen kan man få hjälp med att stoppa in bebisens huvud i sjalen eller så kan man ta en sjal/halsduk och stödja med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?