Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag har funderat lite. Det vore lite roligt med en tråd där man kunde byta hemmagjorda saker med varandra.

Jag stickar en massa, men har aldrig riktigt tid att sy.
Kanske någon som önskar något stickat, och som kan sy åt mig?
Och viseversa.
Av Smultronbarn
Det låter ju som en mycket bra idé! :D
Av Corpset
Jag är intresserad. :) Hade redan tänkt att leta reda på någon som kan stcika åt mig, då jag inte fattar hur man gör. :)
Av Flodisen
Jag handarbetar gärna, men det blir mest smycken jag gör. Sötvattenspärlor eller silversmycken i vikingastil.
Användarens profilbild
Av Häjk
Ja, vilken god idé :D
Har ju precis "återupptäckt" hur kul det är att sy, sticka och pyssla i största allmänhet, men jag KAN verkligen INTE lära mig att virka :wink: :lol:
Av Nettan
Toppenidé.

Zökez: Zmycken (främzt halzbanz)

Finnz: Zymazkin, lite tyger och lite zyvana.
Kan även zticka dizktrazor.
Användarens profilbild
Av Vida
Jag kan sy väskor, men inte trikåkläder.

Har ett stort behov av en omlott tröja/tunika till en 94 cm bit.
Och en blöjbyxa.

Om ett tag, när jag är färdig med min avhandling och har fött barn, så är planen att göra smycken i silver. Och då kan jag tänka mig att göra det oxå i byte.

Jag ska förresten göra ett chambracelet till mig själv :) När det nu ska hinnas med...
Användarens profilbild
Av binaem
Jag skulle vilja ha en stickad barntröja (eller 2 :oops: ) och kan erbjuda sydda eller virkade saker i utbyte .... i stort sett vad som helst :lol:
Av Ponyo
Corpset skrev:Jag är intresserad. :) Hade redan tänkt att leta reda på någon som kan stcika åt mig, då jag inte fattar hur man gör. :)
Vad för stickat är du intresserad av? Och vad för typ av barnkläder kan du sy?
:D
Av Marine78
Låter intressant och jag kan tänka mig att haka på. Kan stå till tjänst med hemsydda barnkläder och önskar gärna hemsydd väska, något fint smycke och kanske någon gosig sticka tröja till barnen. Byter även gärna mot annat hemsytt barnplagg från någon annan, som t ex solhatt ;-) för det kommer jag mig aldrig för att sy själv *skratt* eller ytterplagg (jacka).
Äsch jag är öppen för det mesta bara det faktiskt är användbart i den här familjen!
Användarens profilbild
Av Anna
Tassar.
Jag kan lite av varje, men känner mig tyvärr inte som expert på något pyssligt område. Väskor har jag sytt några som blev bra, jag kan sy barnbyxor i trikå, men har lite psykiskt motstånd mot tröjor så det kan jag vara intresserad av att byta till mig. En del smycken har det ju blivit, med framförallt glas och sötvattens pärlor. Jag kan inte sticka eller virka. men skulle gärna testa en lindisktrasa.
Av Ponyo
Anna skrev:Tassar.
Jag kan lite av varje, men känner mig tyvärr inte som expert på något pyssligt område. Väskor har jag sytt några som blev bra, jag kan sy barnbyxor i trikå, men har lite psykiskt motstånd mot tröjor så det kan jag vara intresserad av att byta till mig. En del smycken har det ju blivit, med framförallt glas och sötvattens pärlor. Jag kan inte sticka eller virka. men skulle gärna testa en lindisktrasa.
Jag tycker att du är jätteduktig på att sy barnbyxor (och tröjor) i trikå. Så där skulle jag nog vilja kalla dig expert. :D

För visst var det av dig jag fick tröja och byxa i majbytet?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?