Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Tänkte sy en MT. Sist jag gjorde det använde jag Lenda till axelband/midjeband men tycker att det är lite för mycket stretch i det. Vad kan använda för billigt tyg istället?
Användarens profilbild
Av milimani
Hallå??? Vad syr ni era MT:s av??
Användarens profilbild
Av mari_tres
Åhlens har ju nåt tyg som har använts till MT:s... Hanna kanske det hette? Det randiga var det väl
Användarens profilbild
Av millla
HH skrev:jag köpte ett rosa på jysk, det tyckte jag var bra!

Bild
Åhh, vilken fin!!! :love:
Användarens profilbild
Av emellen
Jag har köpt Hanna i brunt på Åhlens på rea, är stummare än lenda och brukar rekommenderas för mei tai har jag sett. Har ännu inte använt det så jag vet dock inte hur det blir. :)
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har köpt canvas från Bäranära och är supernöjd med det tyget. Stadigt, men lite stretchigt på samma gång så att det blir skönt att bära, men inte svajigt.
Användarens profilbild
Av millla
emellen skrev:Jag har köpt Hanna i brunt på Åhlens på rea, är stummare än lenda och brukar rekommenderas för mei tai har jag sett.
Vad är det för meterpris på Hanna? Ordinarie pris alltså.
Användarens profilbild
Av emellen
millla skrev:
emellen skrev:Jag har köpt Hanna i brunt på Åhlens på rea, är stummare än lenda och brukar rekommenderas för mei tai har jag sett.
Vad är det för meterpris på Hanna? Ordinarie pris alltså.
Ingen aning, vi betalade 59:- på rea tror jag...
Användarens profilbild
Av millla
emellen skrev: Ingen aning, vi betalade 59:- på rea tror jag...
Ok, tack. Ska kolla om det är på rea här.
Användarens profilbild
Av Anna
millla skrev:
emellen skrev: Ingen aning, vi betalade 59:- på rea tror jag...
Ok, tack. Ska kolla om det är på rea här.
det kostade 59 här med, ordinarie var 99
Användarens profilbild
Av milimani
Tack för svar!
Användarens profilbild
Av Jennelii
Hur mycket köper ni då? Om ni tänker, aha kolla vilket bra tyg att sy axelband av, jag tar.....såhär mycket. Hur mkt är lagom? Är det bra att sy första MT:n då sjalbarnet är 3 år o 7 mån? :roll: :floet2:
Användarens profilbild
Av millla
Jennelii skrev:Hur mycket köper ni då? Om ni tänker, aha kolla vilket bra tyg att sy axelband av, jag tar.....såhär mycket.
Eftersom jag vill ha axelbanden ca. 2 meter och inte vill ha en skarv någonstans på dom å tyget oftast ligger på 150cm bredd så måste man ju ha 2 meter av tyget. Tyvärr blir det ju då mycket spilltyg om man bara ska ha det till axelband. Då får man sy flera MT..... :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?