Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nemos mamma
Hej!
Jag har köpt en vattensjal för ett kunna hålla koll på båda småkottarna samtidigt... men jag får inte till det. Bebisen kommer liksom inte tillräckligt nära utan hänger långt ut. Jag får liksom hålla in hans axlar för att han inte skall ramla baklänges om ni förstår... Jag har inte använt ringsjal innan så jag är lite ovan.
Hjälp, snälla! :-)
Användarens profilbild
Av tinaw
Han ska sitta riktigt tajt! Börja med att sprida ut tyget ordentligt i ringarna innan du sätter på dig sjalen. Ta på sjalen och sätt i barnet. Spänn efter tyget ordentligt, så han sitter som klistrad mot dig, inte som hängande i en hängmatta eller nåt. Hans rumpa ska vara ungefär i höjd med din navel eller gärna ännu högre upp. Dra åt mer i tygets sidor än på mitten, så att sjalen sitter åt tajt hela vägen runt hans kropp.

Gick det att förstå?
Användarens profilbild
Av soffan
har du provat att bära japanskt?? det är nån som brukar ha en länk till det men jag hittar inte nu :roll: iallafall så gör jag alltid så. då har jag ringarna på ryggen och bebis sitter så att han har tyget mellan benen.....svårt att förklara länk någon :roll:
Det är super med vattensjalen iallafall :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tyckte det var lite knepigt med vattenringsjal så numera använder jag vattenlångsjal istället. men som de andra säger, knepet är att få det riktigt tajt, och japanskt kan nog vara enklare.
Av nemos mamma
Tack! Vad gulliga ni är! Jag skall testa!
Användarens profilbild
Av lillvilda
ringsjal är lite knepigt, det tog ett bra tag innan jag gillade min men när jag fick det att funka kändes den helt plötsligt så enkel och jag fullkomligt älskade den. Men jag säger som dom andra, tight tight är knepet! Du kan dra i kanterna på sjalen så de tightar åt sig så kommer han närmare dig.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Hur har det gått? Ett annan sak som är ganska viktig, är att dra upp mycket tyg upp mot axlarna/armarna på barnet. Tyget gör ingen större nytta i knävecken. Där kan man ha det slätt utdraget, och så samla allt extra tyg högst upp. Då har man väldigt stadig motkraft när barnet lutar sig utåt. Annars blir det svajigt.
Av nemos mamma
Nu har jag fått det att funka bättre!
Tack!! Vad mycket snälla människor det finns här på sb!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?