Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Använder mest Sino. Gör då dubbelt omslutet kryss och det fungerar alltid perfekt.
Denna knytning fungerar inte på vävd tycker jag eftersom det blir både för hårt och löst på en massa ställen. Omslutet kryss fungerar bättre, får då till det så att den sitter mer "slimmat", men det blir så mycket tyg över på axlarna och om jag viker upp det eller skrynklar upp det så känns det som om jag får hela vikten på axlarna och så ska det väl inte vara? Trodde att vävd sjal var mer avlastande :cry:
Tips om vilken knytning man ska välja i stället? Eller har det med sjalen att göra? Använder just nu en Amazonas Carry Sling. Ska jag satsa på en annan?
Användarens profilbild
Av milimani
JAg har aldrig provat med den sjalen du har, så det kanske beror på den :wink:
Omslutet kryss är den mest avlastande knytningen tycker jag men visst behövs lite träning för att få till den. När jag knutit klart drar jag ut sjalen så mycket det går över axlarna så tyget hänger ner över armarna. Sen viker jag det dubbelt över axlen.

När jag började öva med långsjal så hade jag först en tunn gås som är superenkel att få till tycker jag. Min andra sjal, en hoppediz, är mycket tjockare och krävde mer övning. Men nu gillar jag hoppen bäst!
Användarens profilbild
Av Tonsai
Jaha då kanske det har med sjalen att göra. Synd, för Lollipopen är ju så fin.
Jag viker oxå upp över axlarna som du skrev, det fungerar med Sinon men absolut inte med Amazonas Carry Sling, känns som om jag då hänger upp hela tyngden.
Användarens profilbild
Av milimani
Men ser att du har en BBB, har du provat med den?
Användarens profilbild
Av milimani
Annars tycker jag att du ska gå på en sjalträff och få lite hjälp!
Användarens profilbild
Av Tonsai
Sålde BBB:n nästan direkt. Den var för kort, hann ej testa den.
Tack för hjälpen.
Ja, det börjar nog bli dags för sjalträff, man undrar ju vad det är för folk som sitter bakom sjalbarnstangenterna... :)
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Jag har en amasonas sling carry-lagun :wink: Försöte knyta dubbelt omlut=katastrof... Har fastnat i knytträsket med dubbelt kryss, för då kommer mesta vikten på ryggen eftersom sjalmitten ligger där, axlarna upplever jag ingen vikt på... (fast jag kanske gör fel jag med? har bara haft den sen i fredags, bar i moby wrap innan dess)
Användarens profilbild
Av Tonsai
Tack för tipset. Ska testa dubbelt kryss, annars säljer jag Lollipopen. Är det alltså sjalen det beror på?
Fungerar det kanske bättre med en Rebozo? Alltså att göra omslutet kryss? Har nämligen fått en Rebozo idag.
Användarens profilbild
Av milimani
När Elin var liten fick jag aldrig till det ordentligt med omslutet. Bar uteslutande i dubbelkryss. Funkade bra, även ganska långa sträckor. Men när hon blev mer rörlig i sjalen hade omslutet varit bättre eftersom smokingbältet då hindrat henne från att kasta sig bakåt.

När Alexander började åka vävt vid ca 6 veckor testade jag omslutet igen. Och fick till det hur lätt som helst :D Har sedan provat dubbelkryss några gånger. Men nu tycker jag dels att det är en svår knytning och dels att den inte alls avlastar så bra.

Jag tror nog att övning ger färdighet och att det går att få till ett bra omslut med alla sjalar. Men testa dubbelkryss och se vad du gillar det och be sedan någon visa dig omslutet. Och öva, öva, öva!
Användarens profilbild
Av Tonsai
Ja man får väl öva. Är väl lite bortskämd med trikå, dom är ju bara att dra i som man vill. Med min vävda Lollipop kan jag nästan få panik när jag håller på. Jag knyter, sätter i, knyter och drar och sedan fixar och fixar och fixar. Lillen börjar sprattla, allt känns för hårt eller för löst och jag får nästan panik, vill bara komma ur allt tyg och lägga ifrån mig lillen. Så blir jag sur för att jag hållit på så länge och misslyckats. Så där är det. Suck...
Som sagt: Övning ger färdighet och jag ger inte upp, tur att lillen bara är tre månader, han får fortsätta åka trikå medans jag då och då provbär med vävd. Tack för tipsen!
Av Pétronille
Jag vill oxå lägga till utöver vad som redan sagts att den allra mest avlastande knytningen får man om man kan dra sjalen två varv runt höften. Då får man mycket vikt på höfterna och låren där man är stark. :D

Men man måste ha en tillräckligt lång sjal förstås.
Användarens profilbild
Av Tonsai
Ja det är ju en idé, man kanske skulle börja köpa längre sjalar. Tycker att man lätt får ont i ländryggen när man bär.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?