Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Låg och funderade igår (igen) på ringsjalar... Jag har ju en moby och när Linus är vaken gillar han inte att sitta där (gillar inte att vara mage mot mage) så han spänner sig så allt tyg åker in mellan benen o jag får gå o rätta till det hela tiden. Men nu till min fråga...kan han inte göra likadant i en ringsjal och isf så trillar han väl ur? Alltså, där har man ju inte nån sån säkerhet som krysset han sitter i? Dum fråga kanske men det var bara en såndär kvällsfundering..
Användarens profilbild
Av Helena
Med ringsjalen får man vara noga med att rumpan är lite lägre än benen, så att barnet sitter säkert. Men det är klart visst kan barnet glida ur om det vill det, men det märker man och då rättar man till sjalen igen innan det händer. Eller så vill ju barnet ur, och då får man plocka ur det.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Nu när K blivit så stor, och speciellt då hon har overall och vinterkängor på sig brukar jag oftast låta henne komma ur sjalen på det sättet, alltså att hon får hasa ner ur den, ner på marken - men jag har aldrig varit orolig att hon ska trilla ur av misstag!

Jag tycker man har väldigt bra koll på barnet då det sitter på höften, oftast blir det ju automatiskt att man har en arm runt dem större delen av tiden. Lite svårare är det dock när man har dem på ryggen i ringsjalen. Då gäller det att barnet är med på att blir buret och inte kastar och och ålar sig en massa!

Som Helena skrev så får man vara noga med att barnet sitter rätt och säkert, och om det vill ur så får man helt enkelt ta och plocka ur det!
Användarens profilbild
Av Alven
Jo, David brukar faktiskt bråka ibland när jag går längre sträckor med honom i ringsjal. Han spänner sig som en planka och börjar så smått hasa ur... Därför tar jag aldrig ringsjalen när vi ska ut längre...
Av Annsofi
Att trilla ur tror inte jag heller är någon fara om man spänner tyget över ryggen däremot så glider de lätt i vissa ringsjalar. Har man vinteroverall tenderar de att kana ner lite fortare och sen tycker jag det beror på tyget. Novan tycker jag är rel. bra när det gäller just detta. I Huggababy som också är en ringsjal sitter barnet på en vadderad kant vilket gör att barnet inte glider ens om man småspringer till tåget. Det är i mitt tycke den absolut största fördelen med Huggababy. Sitter bara vadderingen under rumpan så är det bara att traska på och jag har använt Huggababy så mycket att jag inte känner mig orolig ens om jag bär kassar och väskor i båda händerna när vi ska upp för våra 3 trappor. Jag använder även andra ringsjalar bland annat Retrosjalen från Stjärnbarn för att den är så snygg men inte när jag vet att jag ska bära honom länge, gå snabbt eller behöver kunna ha händerna fria. Eftersom Huggababyn också är vadderad i övre kanten är den extra stabil just över ryggen vilket gör att han sitter pall även när jag böjer mig framlänges och ska ta på skoskydd (vi var på husvining häromdagen så jag blev tvingad att prova...) men som alltid håller man ju spontant en arm om barnets rygg om man måste böja sig framåt. Det gör man reflexmässigt.

Jag tror nog att din kille kommer att gilla att sitta på höften i en ringsjal. Utsikten är bättre därifrån...
Av Mumskickan
Hur tidigt kan man börja bära i en ringsjal?
Användarens profilbild
Av Alven
Mumskickan skrev:Hur tidigt kan man börja bära i en ringsjal?
Man kan bära helt nyfödda i ringsjal, liggandes i "vaggposition".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?