Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Hoppas få lite hjälp med att välja nu... :D.

Såhär: har idag en tvååring (16 kilo?) och en 2-månaders. Över jul ska vi förhoppningsvis åka till Sydamerika. Då kommer bebbarna vara 2 år och 9 månader, samt 7 månader.

Vi kommer ha med en sulky med fullt liggläge, samt någon slags bärsele som skall funka för båda barnen. VILKEN??

:?: Ergo? Manduca? Patapum? Vad är skillnaden?
:?: Vilken är skönast för bärare samt för barn?
:?: Vilken kan funka för båda storlekarna på barn?
:?: Kan man bära på mage, med barnet framåtvänd i någon av de här?
:?: FInns det någon annan sele som jag missat?
:?: Vilken är mest praktisk med förvaring osv?
:?: Är det skillnad på hur varm man blir i dom?

Hjälp, det är ju en djungel!!! Och det är så mycket pengar så jag vill välja noga innan jag köper!

Vore tokigt tacksam för lite välj-hjälp och kloka råd! :D
Användarens profilbild
Av verre
försök att få komma på en sjalträff där du bor, så du får känna och prova de olika för att se vad du tycker..
Av Mammajenny
:idea: Åh, smart :D

:idea: :shock: :D Då skulle jag ju kunna be någon visa mig hur jag knyter lite snyggare med trikåsjalen... :? :roll:
:?: Ergo? Manduca? Patapum? Vad är skillnaden?
:arrow: De är lite olika i vaddering, midjebältets utformning och hur axelbanden är formade. Höjd på ryggen skiljer också
:?: Vilken är skönast för bärare samt för barn?
:arrow: Det beror på bärare och barn. Lättast är att gå på sjalträff och prova själv vilken du gillar :)
:?: Vilken kan funka för båda storlekarna på barn?
:arrow: personligen tyckte jag att patapumen var låg i ryggen när J var 9 månader så den skulle jag inte satsa på till en som nästan är tre :)
:?: Kan man bära på mage, med barnet framåtvänd i någon av de här?
:arrow: Ingen av dom rekomenderas att bära framåtvänd i, och det är bekvämare att sätta barnet på ryggen :wink: Då kan barnet kolla över axeln på den som bär och "gömma" sig när det blir för mycket intryck
:?: FInns det någon annan sele som jag missat?
:arrow: Beco butterfly, angelpack LX är de jag kommer på just nu. som passar både små coh stora :wink:
:?: Vilken är mest praktisk med förvaring osv?
:arrow: Manducan har en förvaringspåse med band på, de övriga vet jag inte :)
:?: Är det skillnad på hur varm man blir i dom?
vet ej 8)

Rekomenderar också att gå på en sjalträff och prova de olika modellerna på för att känna vilken ni trivs bäst med. Läs på recensioner om de olika selarna

Hoppas att du hittar det du söker och att ni får en trevlig resa!
Användarens profilbild
Av verre
MT finns ju också..
Mammajenny skrev: :?: Vilken är mest praktisk med förvaring osv?
På ERGObaby bärsele finns det två fickor - en mindre i vilken jag brukar stoppa huvudstödet under tiden det inte används och en större ficka med dragkedja. I den större fickan får man plats med blöja, och om man vill nycklar etc.

Här kan jag även passa på att tipsa om tillbehören som finns till ERGObaby bärsele. Ryggsäck, som kan bäras som vanlig ryggsäck eller fästas på bärselen (speciellt pratiskt då du vill bära barnet på ryggen). Höftväska som kan fästas på bärselen alternativt bäras som axelremsväska.
Av Mammajenny
:notes: :D :heart:
Tack snälla för svar! Inser att jag måste prova och ska försöka våga mig på en sjalträff i Göteborg...

Idag känns det dock inte som att det är så bra ide att resa långt med minstingen. En skrikunge har han varit ikväll :? :( , inget hjälpte. TUr att det är ett halvår kvar :cool:.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Mammajenny skrev::notes: :D :heart:
Tack snälla för svar! Inser att jag måste prova och ska försöka våga mig på en sjalträff i Göteborg...

Idag känns det dock inte som att det är så bra ide att resa långt med minstingen. En skrikunge har han varit ikväll :? :( , inget hjälpte. TUr att det är ett halvår kvar :cool:.
Här fanns inga andra botemedel än att bära liten i sjal såna kvällar :wink:
Hoppas du kan ta dig iväg och testa :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?