Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amani
Jo min Bvc sköterska tycker det är så himla fint att jag använder min sjal så mycket och sa att det är många som frågar om dem, men att hon inte riktigt kan svara på deras frågor..
Så då lovade jag att komma med någon slags lista 8)

Typ vad för slags sjalar det finns, återförsäljare......

Hm lite tips tack så kan jag skriva ner lite till henne! (Vet att det finns hur mycket som helst men kanske nåt nybörjartips, något som är lätt att hitta och använda...)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Tja, man kan ju börja med annonsörerna på den här sidan =) Och tipsa om Sjalbarn också, det är ett måste :this:
Och kanske nån sida med knytinstruktioner, det finns ju här på förstasidan och så tycker jag att sjalar.nu har bra bildserier.

Och när du ändå är igång så släng upp lite info om tygblöjor också :wink: 8)
Användarens profilbild
Av aspen
kan du inte ha det offentligt, så kan jag oxå fixa en sida till min bvc, och kanske fler :-)

kanske stapla upp olika sjalar och när de är bäst att använda som exempel.

tex

trikåsjal/elastisk sjal: bra nybörjarsjal, lätta att knyta. en knytning för fler olika ställningar för barnet. upp till ca 10 kg, myssjal långt upp i åldranrna.
exempel på märken: sino, moby wrap, osv.....

ringsjal; bra snabbsjal. svår att få till med en spädis. istället för de tillfällen du antagligen bär på höften, men du får båda armarna fria.
märken; ringo osv...

långsjal: ungefär som trikåsjal, fast utan elastiska. du kan bära så länge du orkar, så länge som du använder vagn. fler knytningar. du kan bära på magen, höften, ryggen.........
märken; hopediz.......osv

.....
....

återförsäljare:
butikerna och ev efter varje namn vad de saluför, men det kanse är överkurs ;-)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och glöm inte de ergonomiska selarna! :lol: För de som är rädda för mycket tyg (finns det inte nåt snajdigt namn för det?)
Användarens profilbild
Av aspen
skriver in selar ;-)

kan du inte ha det offentligt, så kan jag oxå fixa en sida till min bvc, och kanske fler :-)

kanske stapla upp olika sjalar och när de är bäst att använda som exempel.

tex

trikåsjal/elastisk sjal: bra nybörjarsjal, lätta att knyta. en knytning för fler olika ställningar för barnet. upp till ca 10 kg, myssjal långt upp i åldranrna.
exempel på märken: sino, moby wrap, osv.....

ringsjal; bra snabbsjal. svår att få till med en spädis. istället för de tillfällen du antagligen bär på höften, men du får båda armarna fria.
märken; ringo osv...

långsjal: ungefär som trikåsjal, fast utan elastiska. du kan bära så länge du orkar, så länge som du använder vagn. fler knytningar. du kan bära på magen, höften, ryggen.........
märken; hopediz.......osv

ergonomiska selar: som en ryggsäck fast med barn i istället. rygg, mage eller höftbärning......(mer förklaring)
märken, beco, manduca, ergo, bondolino, patapum osv

meitai/fyrkantssjal: balndning mellan sjal o sele, som en knytsele ungefär. sjalens avlastning och selens enkelhet.

återförsäljare:
butikerna och ev efter varje namn vad de saluför, men det kanse är överkurs ;-)
Användarens profilbild
Av amani
Jag sa att det är lätt att hitta massa på nätet men hon sa samtidigt att det är många som inte är så hajj på datorer o så, men kanske om man gör det lätt för dem och skriver ner olika sidor man kan söka på

och bra idé annelie att skriva ner när de passar bäst att använda, för alla kanske inte orkar/har tid att läsa på om olika sjalar och selar ;)

Hm ska spåna på det här, just nu är det för varmt för att sitta här framför datorn egentligen 8)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jättebra ide och vad trevligt med en BVCsköterska som ser fördelarna och vill rekomendera vidare :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?