Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jeanette_P
Hej hopp!
Är alldeles ny på denna sidan med stora förhoppningar om hjälp!
Väntar nr 3 med beräknad nedkomst 15 augusti.
Har burit mina två tidigare i Babybjörn och varit jättenöjd med detta, men saknar möjligheten att kunna bära sovande /ammande..
När Emilia, tvåan, var ett par månader gammal så lånade jag en trikåsjal, långsjal (har inte så mycket kläm på vad alla sorter heter än, hoppas på förståelse) Tricot någonting, av en kompis.
Jag försökte flera gånger få till knytning och när mannen var hemma och hjälpte mig gick det bra, men klarade inte av det själv, plus att jag tyckte att allt tyg var jobbigt att hålla reda på..
Bar nog allt som allt 10 ggr...
Nu vill jag verkligen lyckas med en sjal till nästa, och därför behöver jag hjälp!
Jag har känslig rygg och behöver en sjal som belastar lika över båda axlar. Har kikat mycket på en Easyhug..
Vad ska jag inhandla för något? Ge mig allt vad tips ni kan! :P
Användarens profilbild
Av jelt
Jag är förvisso också ny, men jag har bestämt mig för MaM ECO sjal och en Manduca sele.
Gå in och titta vad de som kan skriver och tycker om de olika sjalarna/selarna. Det gjorde jag!
Väntar också mitt tredje, har aldrig provat sjal. men tycker det ser så mysigt ut och har hört att de avlastar bättre än Babybjörn. Själv kan jag inte bära med Babybjörn, då jag får så ont i nacke, axlar och rygg.
Lycka till i djungeln! :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Började också med en tricot slen när jag fick mitt tredje barn. Det var lite meckigt i början med allt tyg men när man tränat ett tag så går det ungefär lika snabbt som att sätta på sig babybjörnen :)
Om du tycker det är jobbigt med långsjalar kan du ju prova ergonomisk sele. Manduca och beco butterfly har bebisinsatser i selen så de går att använda från start, till ergo finns babyinlägg. Det är stor skillnad att bära i babybjörn mot ergonomisk sele!

Prova att gå på en sjalträff och klämma på lite sjalar & selar, där kan du få hjälp av någon trevlig sjalbarnare med knytvisning. Eller gå på ett showroom/knytkurs hos någon av sjalförsäljarna för att få hjälp att hitta det som passar dig bäst. Alla försäljare som jag har varit i kontakt med är jättetrevliga och hjälper gärna till :)
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Själv började med en Babybjörn men övergav den när bebis började väga lite, då fick jag väldigt ont i axlar och rygg. Gick över till en TricotSlen trikåsjal och en Beco bärsele. BabyBjörn åkte ut.

Sen dess har trikåsjalen bytts mot en tunn gås och Becon har kompletterats med en meitai som är det bärdon som används mest numer. Igår beställde jag också en Angelpack bärsele.

Om jag fick barn igen skulle jag satsa på en Looma Sino - de är så underbart mjuka och inte så tjocka. Och så skulle jag ha en sele för snabba turer t ex när man ska handla.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Ester
jag säger också öva öva öva - för det går att få till....med trikåsjal bär du bäst den första tiden. Bäst för ryggen.
Sen kan man ju gå över till en sele så småningom t ex manduca.

men allra bäst är att ta tillfället att dyka upp på en sjalträff.
var i landet bor du?
Av Jeanette_P
Tack för alla svar.. Känns nog som att en Looma Sino är vad jag ska satsa på, men jag är så rädd att jag ska ge upp med knytningen..

Jag bor i Skåne, strax utanför Malmö/Lund. Har ni koll på träffar eller återförsäljare som kan hjälpa mig här??

Babybjörnen fungerade med Active-plattan, då den belastar båda sidor jämt. En ringsjal tex har jag väldigt svårt att tänka mig skulle fungera eftersom den hänger över bara den ena axeln..
Av Jeanette_P
Nu har jag en liten fråga till...
Om man kikar på Looma Sino och Mam Eco, skillnader där hos er som har använt de båda???
Båda är ju trikåsjalar, men får för mig att Eco:n är lite "hårdare" i kvalitén.
Eftersom jag inte trivdes med Den jaglånade av min väninna, Tricot någonting, så kanske jag ska ha en som inte är riktigt lika mjuk som den???
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jeanette_P skrev:Om man kikar på Looma Sino och Mam Eco, skillnader där hos er som har använt de båda???
Har använt både Sino och MaM ECO och tycker om dem båda två. Jag gissar det är en smaksak vilken man tycker bäst om - båda är mycket bra bärsjalar 8)

Sino är bland de tunnaste trikåsjalarna du kan hitta, smidig att knyta och sval på sommaren. Samtidigt är den stadig och finns i många fina färger så man lätt kan hitta sin favorit. Tillverkad i bomull och modal.

MaM ECO är tillverkad i hampa och ekobomull. Hampan ger stadga och stabilitet till bärsjalen samtidigt som bomullen ger mjukheten. Resultatet blir en bärsjal som är lite fastare än de flesta andra trikåsjalar, dvs har lite längre användningstid än de flesta andra trikåsjalar. Dessutom gör hampan att MaM ECO är ganska sval trots det kraftiga tyget.
Jeanette_P skrev:Jag bor i Skåne, strax utanför Malmö/Lund. Har ni koll på träffar eller återförsäljare som kan hjälpa mig här??
Där har du Babyheaven i Lund (se annons höger -->) där du kan prova både Sino och MaM ECO och sedan välja den som är bäst för dig :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?