Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag skrev lite i pmet som jag skickade med adress och sånt, men jag skriver här också.

Favoritfärg/färger?
Grönt, brunt, orange, lila... Äh, jag klär mig i de flesta färger utom rosa.

Hål i öronen?
Ja, men titta även under frågan nickelallergi. 8)

Nickelallergi?
Ja, men jag reagerar nästan bara i öronen, där är det supernoga att det är äkta silver/guld, helst rakt igenom. Ringar är också noga att det är äkta guld/silver. Runt halsen och runt handlederna reagerar jag inte lika mycket och ofta.

Bär aldrig ring/örhängen/armband..?
Jodå, jag använder de flesta smycken, iaf ibland. Tyvärr inte lika ofta sen jag fick barn. :roll:

Mått runt handleden
14,5 cm

Övrigt
Kommer inte på nåt
Användarens profilbild
Av fil-o-sofi
Jag använder det mesta faktiskt! Tycker mycket om halsband och armband, fotlänkar och ringar. Örhängen skulle jag gärna haft om det inte var så att mina hål var kroniskt inflammerade. (Någon som har tips hur man får bort sånt?) Gillar både bling och naturnära grejer. Helst inte rosa eller guld men man ska aldrig säga aldrig heller.

Det jag ser fram emot mest är att få bli överraskad!
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har nickelallergi och tål ej heller silver så inga tjusiga kejdor. Däremot så tål jag lite grann, mellandelar och så är helt ok Så länge det inte är kedjor och annat som går direkt mot huden. Använder man mellandelar ( som är snyggt!! ;) ) så är det bra att ha en större pärla på var sida om så det inte går direkt mot huden.

Är stor så inte för korta halsband som stryper mig ;) gärna lite längd.
Inte örhängen eftersom de måste vara i guld (lite mycket begärt eller hur)
Gärna något tjusigt armband eller halsband.

Är en höst, men jag blir glad av det mesta.

Överaska mig!
Användarens profilbild
Av doddit
Jag använder aldrig ringar förutom den som sitter på fingret redan. Annars gillar jag det mesta, både enklare och lite större bling-bling.
Har hål i öronen, tre i ena och ett i det andra.
Inga allergier.
Min handled är 15 cm.
Bär mest jordnära färger på kläder, men gillar de flesta färger utom blå(fast turkos gillar jag).
Användarens profilbild
Av Safireee
Min handled är 14,5cm och jag gillar inte när armbanden hänger fram på handen, så armband får gärna vara relativt tighta. Jag använder inte örhängen och ringar, men gillar halsband, armband och fotlänkar. Jag är 24cm om vristen och vill gärna ha minst 50cm långt om det är halsband.

När det gäller färger och stilar så gillar jag inte bling, orange och rosa, men annars går det mesta bra. Snyggaste färgerna just nu är brunt, grönt och...randigt? 8) Mina kläder i övrigt går mest i de kalla färgerna svart, grått, vitt, lila, blått, men även grönt och brunt. Alltså ej rött, orange och gult.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Favoritfärg/färger?Gillar eg alla färger utom senapsgult!

Hål i öronen?Japp

Nickelallergi?
Nej, men gör örhängen vill jag ha dem nickelfria iaf.

Bär aldrig ring/örhängen/armband..?Använder allt utom ringar. Använder endast mina vigselringar och ringen jag fick i studentpresent av mina make :heart:

Mått runt handleden
Jag vill ha dem lite dinglande :lol: så runt 19 cm är bra!

Övrigt
gillar lite längre halsband. Gillar inte fööör pråligt men glittra får det! 8)
Användarens profilbild
Av Monia
Nu har nästan alla fått sina PM. Fattas fortfarande en adress. Hoppas på att få den snart. Kolla så att ni inte har fått adresser till er själva :oops: är nämligen väldigt trött i huvudet i kväll. Ska sova nu :zzz:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Nån mer än jag som just fick prestationsångest??? :?
Användarens profilbild
Av tweed
Lite frågor först från en som inte varit med förut. Byter man i par, alltså den som jag har fått att skicka till,är det hon som ska skicka till mig? Är det i annat fall meningen att man ska hålla hemligt vem man ska skicka till? Jag skulle vilja ställa en fråga till "min bytis" är det ok?

Om mig:
Inga hål i öronen, använder väldigt lite smycken till vardags, men det är roligt till fest. 15cm runt handleden. Annars är det fritt fram för tillverkarens egen fantasi.
Användarens profilbild
Av karro54
sofiutane skrev:Nån mer än jag som just fick prestationsångest??? :?
Jo det kan du skriva upp!! Det är inte förrän nu som jag inser vad jag gett mig in på... :shock:
Användarens profilbild
Av milimina
Favoritfärg/färger?
jag gillar rött. nä, jag gillar alla färger!

Hål i öronen?
ja, men använder bara guldringar (ibland fint till fest men det är sääällan)

Nickelallergi?
nej, men en smula känslig för oäkta om det är örhängen. i övrigt inget jag känner av.

Bär aldrig ring/örhängen/armband..?
bär alltid ring, örhängen och halsband. eller, inte ring nu när jag är preggo :roll: för fingrarna har redan svullnat.

Mått runt handleden
oj! bra fråga... men den är nog tjock för jag kan sällan ha köpearmband :lol:

Övrigt
klarar absolut inte av tunga halsband utan att få ont i nacken. vill heller helst inte ha korta för då känns det som om jag stryps :oops: och då kommer jag inte använda det (och det vore ju tråkigt).
älskar bling och glitter :lol: (jag har aldrig växt ifrån glitterstadiet)

har inga som helst förväntningar på smycket utan tycker mest det är kul! ha ingen prestationsångest för mig (så lovar jag att inte ha det för den jag ska skicka till ;))
Användarens profilbild
Av zmurfan
kvarnvik skrev:Lite frågor först från en som inte varit med förut. Byter man i par, alltså den som jag har fått att skicka till,är det hon som ska skicka till mig? Är det i annat fall meningen att man ska hålla hemligt vem man ska skicka till? Jag skulle vilja ställa en fråga till "min bytis" är det ok?

Om mig:
Inga hål i öronen, använder väldigt lite smycken till vardags, men det är roligt till fest. 15cm runt handleden. Annars är det fritt fram för tillverkarens egen fantasi.
Jag gissar att detta byte är som alla andra byten varit. Isåfall byter man inte i par. Du skickar till en som skickar till en tredje osv...

Sen är det väl upp till dig själv om du vill vara hemlig för din byteskompis tills hon får smycket eller ej. Vill du ställa en fråga till din byteskompis och vara hemlig så kan du ju fråga någon om de vill agera ombud och fråga åt dig.
Jag kan ställa upp som ombud om du vill.
Användarens profilbild
Av FiaLisa76
Jag använder inte örhängen längre, har hål men har även klåfingriga barn... ;)
Använder heller inga andra ringar än förlovnings/vigselring.
Inga allergier.
Gillar halsband, vrist/armband.
Inte så förtjust i träpärlor.
Mått på handled: 18.5
Vrist: 25.5

Hoppas att detta ger någon hjälp... :D
Användarens profilbild
Av Monia
kvarnvik skrev:Lite frågor först från en som inte varit med förut. Byter man i par, alltså den som jag har fått att skicka till,är det hon som ska skicka till mig? Är det i annat fall meningen att man ska hålla hemligt vem man ska skicka till? Jag skulle vilja ställa en fråga till "min bytis" är det ok?

Om mig:

Jag kan skicka frågor vidare eftersom jag ändå vet vem alla byter med :D
Användarens profilbild
Av Elina
Jag tål inte nickelfritt ens i öronen, inte för stora hängen heller.
Inga kors, annars fritt fram :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?