Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag vet att det är några som klätt om vagnar o nu har jag köpt mig en gammal sulky i svart o åter svart.... 8)

vill se inspirations bilder o lite tips vad man ska tänka på :roll:

ska man behålla det gamla tyget under för stadga eller använder man något annat :hmm:

vet inte vad jag ska ha för tyg än heller :floet2:
Användarens profilbild
Av 4ungar
kan man använda åhlens kanin tyget :roll: eller kaninerna är vita det är kanske inte så bra :?
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag har fått kämpa endel med min nya klädsel som jag kan fixa bilder på strax. Problemet för mig var att tyget jag sydde i (vanlig 100% bomull) stretchade så enormt mycket er än det stumma tyget som satt på i orginal. JAg sydde helt nytt med vadd emellan för att om projektet inte skulle gått vägen så ville jag inte ha kvaddat den gamla klädseln, som kanske inte var fantastisk men funkade!

stretchen gjort iaf att jag fått korta av den både i ryggen och i sittdelen för att inte bottenplattan ska hamna nere i varukorgen....

så va de me de!
Användarens profilbild
Av linafelicia
Här är lite bilder på min omklädda vagn.
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... light=vagn
Jag gjorde så att jag tog loss det gamla tyget och använde som mall. Innan man sprättar och under tiden man arbetar är det bra att ta massor med bilder så man kan gå tillbaka och kolla hur det såg ut. Man glömmer fortare än man tror.
Användarens profilbild
Av Ester
före:
Bild

Bild

efter
Bild

Bild

mitt tips är också att ha det gamla tyget som mall - men gör en mall i papper och gör inte som jag gjorde: jag la det gamla tyget uppepå det nya och klippte. tyckte jag hade god sömsmån men det var på håret.

fodrade med fleece.

går på några timmar om man sätter igång...men det är som sagt var bra att ha gott om sömsmån - man kan alltid klippa bort överflödigt tyg i efterhand :wink:
Användarens profilbild
Av 4ungar
ååhh den kommer jag ihåg nu elin den blev sååå bra var det typ vaxduk på den eller.

det är en sån stomme jag fått fast svart :wink:
Användarens profilbild
Av 4ungar
vilka fina panakeia, Asereht, linafelicia :D

Fler tips :roll: :D o bilder :eld:
Användarens profilbild
Av 4ungar
elin fodrade du hela med fleece eller bara rumpa/sitsen o ryggen :mitvit:
Användarens profilbild
Av Ester
4ungar skrev:elin fodrade du hela med fleece eller bara rumpa/sitsen o ryggen :mitvit:
rygg och sits - där orginalklädseln hade stoppning.

det är ett lite tjockare bomullstyg från åhléns.

tyvärr har jag tvättat det nu ett par gånger och det förlorade mycket färg + är lite slitet.

men jag funderar redan på att kanske göra ytterligare en klädsel

älskar vagnen
smidig och lätt
Användarens profilbild
Av 4ungar
härlig förändring exiteme :wink:
Användarens profilbild
Av 4ungar
elin när du fixade till tyget framför, "rullen" med dragkedjan var det den gamla eller köpte du en ny dragkedja o är den också fleece fylld?
Användarens profilbild
Av Ester
4ungar skrev:elin när du fixade till tyget framför, "rullen" med dragkedjan var det den gamla eller köpte du en ny dragkedja o är den också fleece fylld?
jag sprättade bort dragkedjan - ett lager fleece som fyllning.

alltså just rullen blev inte bra alls, dragkedjan drog sig och allt blev snett

men den funkar 8)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?