Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Louise
2,5 meter är en kort knytsjal som du bär över ena axeln, alltså på samma sätt som en ringsjal fast med knut. Du kan ha ett litet barn liggandes i vagga och ett lite större barn sittandes upp på höften. Det går också att justera barnet så att det sitter fram på magen eller på ryggen. Perfekt när man snabbt vill kunna bära eftersom du kan ha den färdigknuten.
Användarens profilbild
Av johanna
Ja jag undrar också. Men bara hypotetiskt, så det så, för jag ska inte köpa nån 2,5m sjal. Nehej! (Inte förrän tidigast i...april.)
Användarens profilbild
Av Ester
Katharina - jag hängde inte riktigt med där...två sjalar och knyter på barnet utan att flytta på det ... :?: :?
Näe det är nog för sent...min hjärna hänger inte med :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
:lol: :lol: :lol: :lol: hehe

aha!
Det var jag som fick för mig att det var en till sjal med i bilden...
näe...nu måste jag nog sova och vila hjärnan lite :shock:
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:[Nej, en 2,5 m sjal och bär barnet i famnen :-D, Det är jag som är dålig på att förklara. Men man knyter ju oftast kortsjalar först och stoppar sedan i barnet i sjalen det går utmärkt att knyta när man bär barnet i famnen redan.
Njaa, för mig går inte det, men det kanske beror på att Miles inte sitter still något vidare. Att samtidigt hålla barnet och knyta en kortsjal har aldrig funkat för mig.
Användarens profilbild
Av Helena
En kortsjal är ju mer flexibel än en ringsjal på så sätt att man t ex kan ha den som täcke till barnet om man lägger ner det någonstans. Det kan man ju med ringsjalen också, men det är ju mysigare med en kortsjal. Sen tror jag att en kort sjal avlastar lite bättre än de flesta ringsjalar, för man kan bre ut tyget mycket över axeln och armen.
Fast jag tycker att det är jobbigt att amma större barn i kortsjal, en ringsjal är ju så lätt att justera, släppa lite på ringarna och sen dra åt igen när man ammat klart. Saknar helt klart en ringsjal just nu när Miles har blivit jättetuttig vid sjutton månader ålder och vill amma medan jag dukar bordet och gör annat i köket.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har ju en kort Hoppis London- utmärkt som sjal till sig själv och så kan den omvandlas till täcke eller bärverktyg i ett nafs. Har ju t.om knytit upp Hanna på ryggen med den-kanske inte så jättestadigt men det dög. Blir rätt liten knut på den oxå.
Användarens profilbild
Av Helen
Anso skrev:Har ju t.om knytit upp Hanna på ryggen med den-kanske inte så jättestadigt men det dög.

Har funderat på just det.
Att kunna ha en liggande i tex. bilen. Eftersom jag helst bär på ryggen...
Det borde kunna gå att göra en snabb rygg knytning. Ryggsäcksmodell.
Bara om barnet/axlarna/ tillbaka knyta under rumpan..

Får se när de kommer.... maken vet inte om att det finns en fiiiiin med i bagaget till oss....

vart ska detta sluta?

/Helen
[/b]
Användarens profilbild
Av Anso
Helen- det räckte precis att knyta under rumpan med 2,5 Hoppis och ryggsäcksknytning, i alla fall för oss.
Senast redigerad av Anso den lör mar 26, 2005 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:Har funderat på just det.
Att kunna ha en liggande i tex. bilen. Eftersom jag helst bär på ryggen...
Det borde kunna gå att göra en snabb rygg knytning. Ryggsäcksmodell.
Bara om barnet/axlarna/ tillbaka knyta under rumpan..

/Helen
Fast om den är så kort och man gör ryggsäcksknytning, gäller det att vara skicklig på att få barnet precis på mitten av sjalen, annars blir det ju ingen knut under rumpan ifall ändarna blir lite olika långa.
Användarens profilbild
Av Helen
Anso skrev:Helen- det räckte precis att knyta under rumpan med 5,2 Hoppis och ryggsäcksknytning, i alla fall för oss.
( 2,5)

hmmm och jag är lite mer kramgo än vad du är :lol: .... vi får se om det går.

Tycker det skulle vara kanon när det är geggigt ute, eller man bara ska in snabbt någonstans, eller ner till dagis och hämta storebror.

Dottern uppför sig väl på ryggen så att hon skulle ta sig loss utan förvarning tror jag inte

/Helen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?