Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mumskickan
Fyndade en barnstol på loppis för 25 kr

Bild

Hokus Pokus så blev den som ny

Bild

Jag bytte "tyget", den fick ny vaxduksklädsel som jag köpt på åhlens för ett par år sedan

Det var inte speciellt svårt, tog totalt en och en halv timme tror jag

Det gamla "tyget" var riktigt äckligt :ill:
Användarens profilbild
Av mammahappy
wow vad snygg den blev!
Användarens profilbild
Av MiaMaria
Snygg :vågen: Om du behöver en rem att sätta i mitten så finns de på Babyproffsen, tror den kostar 70 :- eller nått sånt.
Användarens profilbild
Av tinika
Åh, en sån har jag med som skulle behöva ny klädsel..... kan du beskriva lite hur du gjort? Går den att plocka isär? Hur fick du fast den nya klädseln?
Jättefint blev det ju!!
Användarens profilbild
Av Helene
Jag MÅSTE göra så med vår!!
Den är rosa med vit dyna, ska nog köpa nån fin färgglad vaxduk då! :-)
Av Corpset
Den blev toksnygg. Tyvärr har nog inte vår Åhlens det där vaxdukstyget, annars har jag funderat på haklappar, eller ev använda vaxduk till att klä om dynor till utemöbler.
Användarens profilbild
Av Bina
Toppen!
Användarens profilbild
Av lanjeline
supersnyggt :tumup:
Användarens profilbild
Av Sedum
Snyggt! :-)
Användarens profilbild
Av Suskiv
tinika skrev:Åh, en sån har jag med som skulle behöva ny klädsel..... kan du beskriva lite hur du gjort? Går den att plocka isär? Hur fick du fast den nya klädseln?
Jättefint blev det ju!!
Ja stolen går att ta isär. Är bara att skruva. Den är i tre bitar som man får klä om. Jag fäste vårt tyg med häftstift.

Bild
Av Mumskickan
tinika skrev:Åh, en sån har jag med som skulle behöva ny klädsel..... kan du beskriva lite hur du gjort? Går den att plocka isär? Hur fick du fast den nya klädseln?
Jättefint blev det ju!!
Jag skruvade isär sidorna, och sedan klippte jag bort klädseln på dynorna (det var tre delar). Den mätte jag sedan på, och sydde nya överdrag och sedan häftades det fast på den sidan som inte hade någon söm på vardera del. Efter det skruvades den ihop igen, men då var det bra att vara två.

MiaMaria skrev:Snygg :vågen: Om du behöver en rem att sätta i mitten så finns de på Babyproffsen, tror den kostar 70 :- eller nått sånt.
Tack för tipset! Det var en senapsgul rem som hörde till (låg i tvättmaskinen när jag tog bilden, var riktigt äcklig), men jag tyckte inte riktigt att den passade i färg. Fanns det nya "gummiploppar" att köpa också, som man har på vardera sidan om pinnen(förtår du vad jag menar)?
Av Mumskickan
Suskiv skrev:
Jättefint blev det ju!!
Ja stolen går att ta isär. Är bara att skruva. Den är i tre bitar som man får klä om. Jag fäste vårt tyg med häftstift.

Bild
Snyggt :D

Fanns det inga gummipluppar på sidorna på pinnen på din stol?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?