Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
Ja förutom mönstret då'rå ;):)

Är det någon skillnad i tjocklek, mjukhet osv.

Kom igen nu erfarna Didy-bärare!

Jag har bara känt på en Iris och den var otroligt mysig!
Av Abunai
Jag har en indio och en wellen. ;) Min indio är tjockare än min wellen, som är luftigare. Men indion är nog snäppet mjukare, kanske beror på att det är siden i den men det vet jag inte. Tycker att de kompleterar varandra. :)
Användarens profilbild
Av MilanE
Abunai skrev:Jag har en indio och en wellen. ;) Min indio är tjockare än min wellen, som är luftigare. Men indion är nog snäppet mjukare, kanske beror på att det är siden i den men det vet jag inte. Tycker att de kompleterar varandra. :)
Jag har ju en hoppe - finns det nån jämförelse där? Kan Hoppen och Wellen likna varandra?
Av Abunai
Nä, jag tycker inte att wellen går att jämföra med en hoppe. De hoppar jag har känt på har varit mycket strävare och tjockare!
Användarens profilbild
Av Lumlum
Indion är lite mjukare, lite stretchigare än wellen.

Jag :loving: wellen. :D
Användarens profilbild
Av Nova
De Indios jag har haft har varit supermjuka.
Ganska tjocka är de dock.
Det jag inte gillar är att de är lätta att göra öglor på.

Wellen som bodde här en kort tid var ganska sträv.
Tunnare än Indio, lite glesvävd på något vis.
Användarens profilbild
Av thanisa
Nu ska jag försöka skriva hur jag upplever de. Wellen känns luftigare och glesare än indion. Det upplever jag generellt. Wellen är strävare, inte så glattigt tyg. När det gäller mjukhet så tycker jag att bomullsindio mot bomulls wellen så blir wellen mjukare än indio dito efter ett tags användande. I början efter en tvätt så är nog indion mjukare. Ska vi nu gå in på olika matrialblandningar så tycker jag att den ullindio jag har är mjukare och stretchigare än de andra. Den är skön men avlastar inte riktigt lika bra som de andra. Den med hampa borde jag använda mer men den är vit än så länge. Den känns tåligast av mina indiosar. Den jag gillar sämst är den rena bomull då den känns för hård.

Ska vi övergå till wellen som är min faovritsjal så blir de vid användning väldigt mjuka och goa. Strävheten gör att de är sköna och lätta och knyta. Den jag har med siden är mjukare men även glattare och för det inte lika lätknuten. Nackdelen med sidenwellen är att jag upplever mycket mer som om den har en baksida än de andra jag har. De första wellen som gjordes ska ha varit ganska hårda men de som jag har är mjuka, kan inte svara hur bettan är då den är utlånad och jag använde den inte så mycket. Den kändes lite hårdare tyckte jag men det är svårt att säga.
Användarens profilbild
Av MilanE
Tack så jättemkt för era svar! Jag tror det är en Wellen som kommer att flytta in här om ett tag :) Thanisa - jag köper gärna alla dina :D ;)
Av anna m
Indion finns ju i olika utföranden. Ull, lin elelr bara bomull. Min ullindio är mjuuuuk och ganska tunn. Wellen inte alls lika mjuka utan mer snygga bara ;)
Av Abunai
anna m skrev:Indion finns ju i olika utföranden. Ull, lin elelr bara bomull. Min ullindio är mjuuuuk och ganska tunn. Wellen inte alls lika mjuka utan mer snygga bara ;)
och siden! :)
Användarens profilbild
Av thanisa
anna m skrev:Indion finns ju i olika utföranden. Ull, lin elelr bara bomull. Min ullindio är mjuuuuk och ganska tunn. Wellen inte alls lika mjuka utan mer snygga bara ;)
Jag måste säga att ullindion är mjukare än de andra indiorna jag haft. Men att wellen blivit bra mycket mjukare än de bomullsindior jag haft. Men till en början kännts grövre. Siden wellen är i mitt tycke nästan för mjuk. Maken upptäckte den i samlingen igår. Han bar ner den och tyckte att den var väldigt mjuk så den är mjuk redan som ny. Men jag tror att min aqua har blivit mjukare än alla andra sjalar förutom just ullindion och siden wellen. De blir så otroligt mjuka med en tids användning. Jag har tyvärr mest kännt lite grövre är helt ingådda wellen när jag känner de flesta andras.
Av anna m
Abunai skrev:
och siden! :)
Ja förstås!!
Användarens profilbild
Av MilanE
thanisa skrev:Jag måste säga att ullindion är mjukare än de andra indiorna jag haft. Men att wellen blivit bra mycket mjukare än de bomullsindior jag haft. Men till en början kännts grövre. Siden wellen är i mitt tycke nästan för mjuk. Maken upptäckte den i samlingen igår. Han bar ner den och tyckte att den var väldigt mjuk så den är mjuk redan som ny. Men jag tror att min aqua har blivit mjukare än alla andra sjalar förutom just ullindion och siden wellen. De blir så otroligt mjuka med en tids användning. Jag har tyvärr mest kännt lite grövre är helt ingådda wellen när jag känner de flesta andras.
Och jag vill nog ha en helt i bomull så det lutar mot Wellen faktiskt. Men herregud, alla är ju så fiiiiiina!!
Av anna m
MilanE skrev:
thanisa skrev:Jag måste säga att ullindion är mjukare än de andra indiorna jag haft. Men att wellen blivit bra mycket mjukare än de bomullsindior jag haft. Men till en början kännts grövre. Siden wellen är i mitt tycke nästan för mjuk. Maken upptäckte den i samlingen igår. Han bar ner den och tyckte att den var väldigt mjuk så den är mjuk redan som ny. Men jag tror att min aqua har blivit mjukare än alla andra sjalar förutom just ullindion och siden wellen. De blir så otroligt mjuka med en tids användning. Jag har tyvärr mest kännt lite grövre är helt ingådda wellen när jag känner de flesta andras.
Och jag vill nog ha en helt i bomull så det lutar mot Wellen faktiskt. Men herregud, alla är ju så fiiiiiina!!
Man skulle få komma hem till thanisa och rulla i hennes samling :)
Användarens profilbild
Av MilanE
anna m skrev: Man skulle få komma hem till thanisa och rulla i hennes samling :)
Ja eller hur!!!

:mums:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?