Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Vi kom i gång rätt sent med att bära. Jag bar henne mycket i famnen när hon var liten och varken ringsjalen eller Mei Taien fick vi att fungera smidigt i början.

Efter att vi köpte Manducan har vi kommit i gång ordentligt. Dottern har utvecklats till en riktig entusiast. Hon pekar på både ringsjalen och Manducan och säger "Sitta" ibland hoppar hon upp och ner av glädje när jag säger att hon ska få sitta i ringsjalen eller selen :heart:

Mei Taien använder vi fortfarande inte eftersom jag tycker att den är bökig att knyta.

Frågan är egentligen om vi behöver något mer bärredskap? Hon kanske skulle tycka om långsjal också. Vet inte riktigt men känner att jag har lite dålig kläm på på vilket sätt långsjal skulle kunna vara ett komplement till det vi har. Kanske är hon för stor för att börja med långsjal nu? Vad säger ni vilka är era erfarenheter? Kanske borde jag istället försöka bli vän med Mei Taien tycker bara att banden är så långa och har svårt att dra åt den så att hon sitter bra :hmm:

Egentligen har vi inte heller råd med något sjal har bara svårt att få tanken ur huvudet tycker en del av sjalarna ser så fina och bekväma ut
Användarens profilbild
Av Camilla74
Jag tror du behöver bli kompis med din Mei Tai, om du även funderar på långsjal. :-)
Av Tifflan
Jag tycker inte att du ska prova långsjal om du är van vid sele.

Jag har en Beco och ville ha en sjal för att det ser så mysigt att bära i såna. Men himmel :siishah: , vilket meck det var med nästan fem meter tyg att vira runt sig när man är van vid sele. Köpte sjalen ena veckan, provade några gånger ordentligt och sålde den sen veckan därpå. Min Beco däremot kommer aldrig att få flytta :loving: .

Vill du ändå prova, köp en beggad på säljsidan, gillar du den inte är det bara att sätta ut den på annons igen.
Användarens profilbild
Av sabe
hmm ni har nog rätt har man svårt för banden på Mei Taien så kanske man inte ska satsa på 5 meter tyg ;)

På vissa sätt gillar jag ju också Mei Taien den är väldigt snygg tycker jag. Om jag väl får till den tror jag att den kan vara ett bra kompliment den har breda axelband som är vaderade och skulle nog kunna vara jätteskön.

Så kanske det bästa egentligen är att jobba på att bli kompis med den. Tror också att det kanske kan gå lättare nu när lilla tjejen börjat vänja sig vid att sitta rygg på Manducan :)
Användarens profilbild
Av zingo
Din MT är ju jättefin, bli kompis med den först sjal sen! :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tycker mt är krångligt och meckigt och massa långa band. långsjal är däremot en helt annan sak, det trivs jag mycket bra i. Håller med sq se om du kan låna en sjal och testa lite. Jag tycker sjalen är mycket enklare än mt och den avlastar bättre än selen.
Av anna m
Eftersom långsjal är så skönt att bära i jämfört med MT tycker jag väl att du skulle kunna byta din MT mot en långsjal och testa lite... Hänger MT:n bara så har du ju inte förlorat något på det.
Användarens profilbild
Av sabe
anna m skrev:Eftersom långsjal är så skönt att bära i jämfört med MT tycker jag väl att du skulle kunna byta din MT mot en långsjal och testa lite... Hänger MT:n bara så har du ju inte förlorat något på det.
Nja jag är lite rädd för att göra mig av med den tänk om jag får något annat som jag inte heller gillar ;)

Just nu lutar jag åt att göra lite både och försöka bli vän med Mei Taien och leta lite om jag kan hitta någon begagnad som jag kan prova lite med.

Provade Mei Taien idag tycker att jag lyckades riktigt bra :)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Om du bär långa stunder åt gången tycker jag att du ska testa en långsjal för det avlastar så himla bra. Annars tycker jag en bra sele räcker. När Albert var över året använde jag nästan bara sele eftersom han oftast ville ner och gå lite nu och då. Nu med Agnes använder jag bara sele eftersom det är det enda som accepteras emellanåt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag lägger till att om man "mysbär" mycket så finns det inget som slår sjal! :loving:
Användarens profilbild
Av zero.sara
SQ skrev:Men jag får verkligen inte till MT, men äälskar långsjal. Kanske finns någon i närheten vars sjal du kan få prova ordentligt?
:iagree:
Du får gärna testa en av mina sjalar
Användarens profilbild
Av zero.sara
Sara Berlekom skrev:
anna m skrev:Eftersom långsjal är så skönt att bära i jämfört med MT tycker jag väl att du skulle kunna byta din MT mot en långsjal och testa lite... Hänger MT:n bara så har du ju inte förlorat något på det.
Nja jag är lite rädd för att göra mig av med den tänk om jag får något annat som jag inte heller gillar ;)

Just nu lutar jag åt att göra lite både och försöka bli vän med Mei Taien och leta lite om jag kan hitta någon begagnad som jag kan prova lite med.

Provade Mei Taien idag tycker att jag lyckades riktigt bra :)
Jag tror nog du får till MTn jättebra snart :tumup:
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:
SQ skrev:Men jag får verkligen inte till MT, men äälskar långsjal. Kanske finns någon i närheten vars sjal du kan få prova ordentligt?
:iagree:
Du får gärna testa en av mina sjalar
Ja jättegärna :) Måste bara fråga angående husdjur jag är ju pälsdjurallergiker och du har väl en del djur eller minns jag fel? :hmm:
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev: Jag tror nog du får till MTn jättebra snart :tumup:
Jo det känns mycket lättare att prova saker nu när M är så positiv.
Användarens profilbild
Av sabe
Knyttet & K skrev:Om du bär långa stunder åt gången tycker jag att du ska testa en långsjal för det avlastar så himla bra. Annars tycker jag en bra sele räcker. När Albert var över året använde jag nästan bara sele eftersom han oftast ville ner och gå lite nu och då. Nu med Agnes använder jag bara sele eftersom det är det enda som accepteras emellanåt.
M går inte och det känns som hon gärna åker sele och ringsasjal för att det är så mysigt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?