Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tycker det är lite läskigt att få upp E på ryggen utan rekvisita eftersom hon är rätt sprattlig, så jag funderar så smått på en beco butterfly, för det verkar ju säkert och bra. Är den bra eller är den bara krånglig? Vad tycker ni butterflyägare?
Användarens profilbild
Av Nova
Fiffig absolut!
Det var just för säkert ryggbärande jag skaffade den.
Användarens profilbild
Av Ester
jag undrar över vad som händer om barnet fixar att knäppa upp spännena - lossar hela sitsen då?
Användarens profilbild
Av Bina
Elin skrev:jag undrar över vad som händer om barnet fixar att knäppa upp spännena - lossar hela sitsen då?
Dubbelhandsgrepp för att öppna de spännena - jag tror knappast att de fixar det. Möjligen en fyraåring men bär du denne kan du också ha en dialog :D

Jag gillar INTE Butterfly till magbärning men till rygg funkar den helt okej - att det dessutom gör att maken vågar slänga upp på ryggen är två tummar upp :tumsup:
Användarens profilbild
Av Ester
Bina skrev:
Elin skrev:jag undrar över vad som händer om barnet fixar att knäppa upp spännena - lossar hela sitsen då?
Dubbelhandsgrepp för att öppna de spännena - jag tror knappast att de fixar det. Möjligen en fyraåring men bär du denne kan du också ha en dialog :D

Jag gillar INTE Butterfly till magbärning men till rygg funkar den helt okej - att det dessutom gör att maken vågar slänga upp på ryggen är två tummar upp :tumsup:
oki

för jag har hela tiden tyckt att det ser lite läskigt ut att ha barnet på ryggen med spännena i lagom ögonhöjd.

förstår inte hur de fungerar riktigt med dubbelhandsgrepp - men så har jag faktiskt - hör och häpna - aldrig sett en butterfly på riktigt, i levande livet.
Av Ponyo
Läskig - Nej
Krånglig - Nog lite i början
Fiffig - Ja

Har bara testat en i butik, och den var lite krånglig att få till. Men om man är ensam bärare så slipper man ställa om hela tiden, och då är den inte det minsta krånglig.
Användarens profilbild
Av Bina
Elin skrev:
Bina skrev:

oki

för jag har hela tiden tyckt att det ser lite läskigt ut att ha barnet på ryggen med spännena i lagom ögonhöjd.

förstår inte hur de fungerar riktigt med dubbelhandsgrepp - men så har jag faktiskt - hör och häpna - aldrig sett en butterfly på riktigt, i levande livet.
Den får du ju ta dig ett kik på :wink: Perfekt med bebisinsatsen också (och jag gissar att jag hade tyckt om att bära en liten på magen även med Butterfly)

Jo det sitter en liten knapp man måste trycka in med ena handen för sedan kunna knäppa upp spännena på vanligt sätt med andra handen.
Av linsav
Det låter riktigt lovande, ska fundera på om jag har råd...
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag röstar på krånglig.
Tyvärr. För jag älskar trycket på min.. :cry: :roll:
Hoppas på att jag börjar älska den om det kommer en ny bebis till oss...
Användarens profilbild
Av lanjeline
jag älskar min. när alla remmar är rätt inställda är den hur enkel som helst.
och, det är inga problem att hiva upp sonen på ryggen ensam heller.
den är värd varenda krona :D
Av linsav
De flesta verkar gilla den i alla fall! En fråga till; hur är det med mysighetsfaktorn? Förlorar men lite av närheten pga innerdelen tycker ni?
Användarens profilbild
Av Nova
Jag märker aldrig av den när barnet väl är på plats i selen.
Av liten06
Jag tycker den är krånglig och just det att barnet sätts i selen innan man tar på sig den gör att i alla fall min son hamnar mitt på midjebältet och det är i prinip omöjligt att "hoppa ut" honom till rätt ställe.
Jag vet inte om det där var begripligt alls :? men så känner jag i alla fall, däremot tror jag att den är superbra till små bebisar.
Av liten06
idacathrine skrev:
liten06 skrev:Jag tycker den är krånglig och just det att barnet sätts i selen innan man tar på sig den gör att i alla fall min son hamnar mitt på midjebältet och det är i prinip omöjligt att "hoppa ut" honom till rätt ställe.
Jag vet inte om det där var begripligt alls :? men så känner jag i alla fall, däremot tror jag att den är superbra till små bebisar.
Men man MÅSTE ju inte sätta barnet i selen innan man tar på sig den?
När jag bär på mage tar jag alltid på mig selen först, sen stoppar i bebin.
Självklart inte men om man ska bära på ryggen blir det svårare, jag klarar det inte utan hjälp än så länge i alla fall.
Av liten06
idacathrine skrev:
liten06 skrev:
idacathrine skrev:
liten06 skrev:Jag tycker den är krånglig och just det att barnet sätts i selen innan man tar på sig den gör att i alla fall min son hamnar mitt på midjebältet och det är i prinip omöjligt att "hoppa ut" honom till rätt ställe.
Men man MÅSTE ju inte sätta barnet i selen innan man tar på sig den?
När jag bär på mage tar jag alltid på mig selen först, sen stoppar i bebin.
Självklart inte men om man ska bära på ryggen blir det svårare, jag klarar det inte utan hjälp än så länge i alla fall.
Hur gammalt är ditt barn?

När vi är hemma lägger jag Selma i selen på sängen och tar på mig den som en ryggsäck. När vi är iväg sätter jag först på mig selen på magen, i med Selma, knäpper upp midjebandet och 'flyttar' den till ryggen. :)
Snart två!

jag får väl ge det några försök till då kanske :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?