Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Nu har jag sytt klart min väska.
Nu ska jag bara lära mig hur den kan knytas.

Bild
Användarens profilbild
Av naimiez
tinaw skrev:Jag gillade elefanttyget jättemycket! :D
Köpa vart???? :-D
Av Ponyo
naimiez skrev:
tinaw skrev:Jag gillade elefanttyget jättemycket! :D
Köpa vart???? :-D
Ja, visst är det underbart!
Köpt på svenskt tenn, för en hutlös summa.
Av Ponyo
Melon, vad fin din blev! Den ser så proffsig ut. Gillar dessutom de olika tygerna inuti.
Användarens profilbild
Av aspen
vad fina era är :-)

melon; är elefanten ditt märke? och var har du införskaffat de små panikhakarna? (eller vad de heter?

jag har fortfarande inte fattat vad dubbelsöm är, kommer jag fatta det när jag syr eller kan nån förklara? (bild?)

kram

kikar in lite då o då på onbags hemsida, är det nån som har skickat henne bilder?
Användarens profilbild
Av saker
Era väskor är ju helt underbart fina. Blev ju tvungen att göra en jag också!

Bild

(fler bilder i bloggen (om nån nu skulle vara nyfiken...))
Användarens profilbild
Av melon
bubbi och saker: Kanonfina väskor!!!
annelie skrev:melon; är elefanten ditt märke? och var har du införskaffat de små panikhakarna? (eller vad de heter?

jag har fortfarande inte fattat vad dubbelsöm är, kommer jag fatta det när jag syr eller kan nån förklara? (bild?)
Nej, elefanten är bara en liten bit av ett tyg (som också figurerar på en av innerfickorna i väskan, köpt ihop med anso från långtbortistan för massor av pengar, vi åkte på tull :roll: )

Dubbelsöm, som jag fattat det är; lägg tyget aviga mot aviga och vik till en fåll (alltså vik två gånger) och sy en sticksöm. Det blir väldigt tjocka fållar men snygga och stadiga som på riktiga väskor.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tänkte sy en variant med blixtlås i stället för hänglock (för det gillar jag inte) och med kantband i stället för dubbelfållar i flera lager. Ni som sytt, vad tror ni om det? Blir det stadigt nog? Syr ev i jeanstwill eller annars MT-twill.
Användarens profilbild
Av melon
tinaw skrev:Jag tänkte sy en variant med blixtlås i stället för hänglock (för det gillar jag inte) och med kantband i stället för dubbelfållar i flera lager. Ni som sytt, vad tror ni om det? Blir det stadigt nog? Syr ev i jeanstwill eller annars MT-twill.
Har tänkt i liknande banor som du, det vore så mycket enklare med kantband! Med twill blir det nog stadigt nog ändå. Annars kan man ju stadga med lite vliselin.
Användarens profilbild
Av Elin G
tinaw skrev:Jag tänkte sy en variant med blixtlås i stället för hänglock (för det gillar jag inte) och med kantband i stället för dubbelfållar i flera lager. Ni som sytt, vad tror ni om det? Blir det stadigt nog? Syr ev i jeanstwill eller annars MT-twill.
Jag tycker det låter för sladdrigt :hide:
Användarens profilbild
Av amöba
Alltså, ni är helt grymma på att sy :shock: :urule:
Användarens profilbild
Av binaem
wow vad fina det är. Är stum av beundran (och lite sysugen)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?