Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Såg någonstans en pressarfot som verkade både vika kantband och sy fast dem. Kommer inte riktigt ihåg vad det var till för typ av maskin. Mamma fyller år snart och hon syr väldigt mycket, bl a barnkläder. Jag skulle tycka att det var roligt att ge henne något till symaskinen. Hon har både en fin vanlig maskin och en overlock. Vad ska jag söka efter när jag leter efter en sån pressarfot? Och finns det några bra webbutiker med symaskinstillbehör?

Kanske inte så lätt att svara på, men om det är någon som vet något så är jag tacksam för svar.
Senast redigerad av tweed den lör jun 28, 2008 11:13, redigerad totalt 1 gånger.
Av Emmiez
här finns några pressarfötter, vet inte om det kan vara det du är ute efter.

dom är snabba på leveransen, jag beställde en symaskin och dagen efter kom den :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Puff!
Någon mer som vet nåt?
Användarens profilbild
Av florin
Det finns kantbands-pressarfötter till den vanliga maskinen men de är ganska svåra att använda och fungerar bara med vanlig bomull, inte med trikå så för egen del ser jag ingen vits att använda dem... Å så är det väldigt svårt att sy med dem i kurvor.

Till overlocken finsn inget sånt vad jag vet. Däremot till coverlock-maskiner finns fötter som viker och syr fast kantband i både vävda och stretchiga material.
Användarens profilbild
Av tweed
Aha, skit också, då får det vara. Tyckte ju att jag kommit på den perfekta presenten till mamma ju. Hittade i mitt letande fållningspressarfötter till vanlig maskin. Är de nåt att ha eller är det likadant där att de ser bättre ut än vad de är?
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har en kantbandspressafot och för att sy fast kantband som fåll eller för att göra knytband av så är det PERFEKT. Men, jag kör inte kring krokiga ställen med den, tror att det inte skulle gå.

Min är justerbar (finns för Husqvarna) och kostade runt 250 kronor. För min del så fållar jag ALLA klänningar med den foten numera, så för mig så har den varit värd sitt pris.

//Kaja

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?