Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Det är en sak jag har tänkt på. Det är jättemånga som syr onbagar men inte hammockbagar. Ongabarna verkar jättekomplicerade men hammockbagarna är det ju typ bara tre tygstycken och knappt inget pill, ändå är det ingen som syr den. Eller är det så att det finns någon som syr hammockbagar men att de är för enkla så ingen vill visa bild på dem? Eller är hammockbagarna mer copyrightskyddad?

Bara en lite fundering från min sida.
Användarens profilbild
Av Vida
Asså Thaiväskor är ju sååååå 2006 ;)

Fast viss sanning finns det i det, så till vida att det går trender här på SB - förra året var det förklädesklänningar, thaiväskor och hybridselar, i år är det singoallaklänningar, OnBags och disktrasor i lin.

Så jag gissar, men jag vet inte, men jag trooor att det är så att många av oss har sytt många thaiväskor/hammockväskor och nu är vi mer inne på att sy OnBags...

Jag la faktiskt aldrig upp ngn bild på mina thaiväskor, men jag har ett minne av att det finns någon tråd någonstans med bilder. Jag använde diddeldis mönster men gjorde mina smalare, för jag använde panelgardiner köpta på rea som tyg (då blir de endast 45 cm breda och aaaaaningens kortare i axelbanden).

Men thaiväskor är görpraktiska och väldigt enkla att sy - så de är guldbra (fast det kan regna in i dem om man inte syr någon form av stängning...)
Användarens profilbild
Av Hello
Är hammockväskor och thaiväskor samma sak? :hide:
Av puh
Hello skrev:Är hammockväskor och thaiväskor samma sak? :hide:
Det trodde jag också :roll: Enda skillnaden är väl att "hammockbag" är ett märke, thaiväskor är en typ av väska. Så Hammockbagen är väl en typ av thaiväska?! Eller?
Användarens profilbild
Av Cillan
Jaha så det är bara jag som är så sen då :wink:.

Det här med lock har jag oxå funderat lite på. Får ta och leta upp en bild på thaiväskor för jag vet inte riktigt hur de ser ut.
Användarens profilbild
Av Hello
Apelsin skrev:
puh skrev:
Hello skrev:Är hammockväskor och thaiväskor samma sak? :hide:
Det trodde jag också :roll: Enda skillnaden är väl att "hammockbag" är ett märke, thaiväskor är en typ av väska. Så Hammockbagen är väl en typ av thaiväska?! Eller?
precis :D
Ja, är det så, så är saken helt klar för mig (som inte har sytt vare sig det ena eller det andra, men funderar på en onbag) - jag tycker de har helt olika användningsområden. Personligen skulle jag inte ens fundera på en thaiväska, för jag gillar inte väskor som bara har ett stort fack som allt ramlar runt i, utom möjligen till stranden. Så jag skulle inte ha användning för en thaiväska, men däremot en onbag - ååååh, fack... :love:
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag gillar egentligen inte heller sådana väskor men som typ till stranden eller liknande tycker jag de verkar bra. Jag skulle säkert kunna samla på mig väldigt många hammockbagar.

Jag skulle oxå vilja ha en onbag men har ingen symaskin och tror inte att jag skulle kunna sy den ändå med alla fack och grejer. Just nu har jag inte lust att betala henne som gör dem heller, jag har ju inga barn och känner därför inte för ett jättebehov av en onbag. Däremot gillar jag starkt att det går att varriera hur man ska bära den.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?