Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Erika777
Elin G skrev:
esarina skrev:Onbag!
Ryggsäck funkar bra vid magbärning.
När jag började bära på rygg så hade jag inte samma behov av att ta med mycket saker längre, så då funkade det med en lite mindre väska.
:iagree: Men innan jag sydde den använde jag bara en vanlig ryggsäck.
Har ni nån bild på hur en onbag ser ut/fungerar? Alltså när ni bär i sjalen och bär väskan... Googlade lite, men hittade inga bra bilder där jag förstod hur den används och varför den är mer praktisk än en annan väska... Är kanske lite trög :oops:
Användarens profilbild
Av Elin G
Erika777 skrev:
Elin G skrev:
esarina skrev:Onbag!
Ryggsäck funkar bra vid magbärning.
När jag började bära på rygg så hade jag inte samma behov av att ta med mycket saker längre, så då funkade det med en lite mindre väska.
:iagree: Men innan jag sydde den använde jag bara en vanlig ryggsäck.
Har ni nån bild på hur en onbag ser ut/fungerar? Alltså när ni bär i sjalen och bär väskan... Googlade lite, men hittade inga bra bilder där jag förstod hur den används och varför den är mer praktisk än en annan väska... Är kanske lite trög :oops:
Den fungerar dels som ryggsäck och/eller axelremsväska, men man kan dessutom bära den utanpå barnet, dvs som en ryggsäck fast barnet är mellan min rygg och väskan.
Av doc
Använder ryggsäck.

Vad är en onbag? Har aldrig hört talas om den.
Användarens profilbild
Av Blixa
Nu har jag googlat och drabbats av ett enormt ha-begär :twisted: Varför kan jag inte sy :cry:
Användarens profilbild
Av Vida
Thaiväska med första barnet, och numera en onbag. Men jag ska erkänna att jag slipper ersättning, har kört med EC-ligt och ombyte har jag aldrig haft med. Så min väska har bestått av en blöja, en liten flaska vatten och en banan... och min plånbok och min mobil förstås...

Hade även en rumpväska. De är praktiska, men kanske inte supersnygga. Ska skissa lite på en snygg rumpväska, men jag får se när det blir av...
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag har en dra-maten och ska sy mig en onbag när jag får tid och ork :-D
Av doc
melon skrev:
doc skrev:Använder ryggsäck.

Vad är en onbag? Har aldrig hört talas om den.
http://bp2.blogger.com/_e1pkTGK-pdM/SEw ... a+back.jpg

Väska med två långa axelremmar som knyts som en mei tai ungefär, dras genom två öglor nedertill på väskan.
tack
Av bubbel
Någon som har/vet var jag hittar mönster på en onbag? :help:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Ryggsäck eller hammockbag alltefter humör och dag :lol:
Användarens profilbild
Av lillvilda
Thai väska- när sonen var liten innehöll den ersättning, en liten termos,flaska, blöjor, tvättlappar, min plånbok. min mobil, sonens snutte filt (fungerade oxå som skydd mot sol osv.)

Nu när han är större blir det ungefär desamma men ett litet mellanmål istället för ersättning.

När han var mindre så vägde han ju så lite så det var inge problem att bära med sig en massa packning nu känns det lite bökigare.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?