Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
detta syprojekt riskerar att dra ut på tiden, kanske kan jag känna att jag MÅSTE göra klart om jag lägger in projektet här som en slags dagbok!
Annars kommer F vara för stor när vaggan är klar :cry:

Iden eller habegäret kom när jag såg en vagga i robygges affär i sthlm för ca 15 år sen, i tovad eller filtat ull!!!
den var vit och såå himla fin och mysig men dyr!
dessutom hade jag varken barn eller sambo :?

Vaggan knoppa på designtorget är lik men inte i samma tyg. jag vill ha ullkänslan...

och det ska vara billigt! :)

så ullfilt i olivgrönt från ÖB. 130kr ca. grått hade med varit fint...
elefanttyg från stof o stil ca 49kr/m 3m (räcker till annat med)

botten av tunn plywood (finns på vinden)
ram av rundstång i järn ( fanns på jobbet, min sambo inhandlat till krokar tidigare)

botten kläs men öb filt på utsidan, om det räcker eller annat tyg.

Band/snören att hänga den i. Vet inte än vad det blir.
vill nog ha ngt som ser lite gammalt ut typ hamparep..

Vaggan ska vi ha i stugan, hänga i takbjälkarna. så att man kan ta med den ut om vi är ute och hänga myggnät över, mygg finns det gott om i kirunatrakten! och ta med den upp på sovloftet när vi ska sova...

ok! bilddags! (om F tillåter)BildBildBild
Användarens profilbild
Av Monia
Pilotta skrev:Ååå det ska bli roligt att följa projektet :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av binaem
Ihh så spännande!
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
ingen framgång idag... var påväg till jobbet för att svetsa eller be ngn bara punkta ihop ovalen av rundjärn, den fixade jag igår i allafall... då f vaknar och är ledsen o hungrig och vill äta nun nu nyss...får komma upp i sjalen o vi hinner rädda oss in till a för att amma... det var den dagen.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Den blir säkert jättefin!
Skulle kanske ha gjort samma sak med Millies lapptäcke som skulle ha varit klart till hon föddes men som nu 1½ år senare fortfarande inte är klart :oops:
Användarens profilbild
Av solängel
Maddemoa skrev:Den blir säkert jättefin!
Skulle kanske ha gjort samma sak med Millies lapptäcke som skulle ha varit klart till hon föddes men som nu 1½ år senare fortfarande inte är klart :oops:
:iagree: med den skillnaden att Martina är 3 nu... :oops:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
lite nytt... har svetsat ihop ramen som skall vara upptill (inne mellan ytter o innertyg) som repen skall hänga. Har även sågat ut ovalen i plywood. Klippt botten i öbfilt och nålat. Problemet var att jag ville att den skulle gå att tvätta, och plyfan vara uttagbar, och det går ju att lösa, men järnramen måste vara insydd, och då går det inte att tvätta den mer än för hand.

Kanske får strunta i tvättandet...

Tänkte att repen skall gå under plyfan för säkerhets skull, så nu måste jag skaffa rep innan jag kan fortsätta.

Sy kanaler för repen lodrätt. Sy dit botten kan jag däremot göra om F vill sova lite till.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Bild
Användarens profilbild
Av binaem
Spännande - kan man få se fler / större bilder?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?