Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
Har ni tänkt på att det ofta i annonser på Blocket eller Tradera står "Inte använd eftersom mitt barn inte är något sjalbarn".

Det är väl klart att barnet inte är nåt sjalbarn om sjalen inte är använd ;)

Det lustiga är att det ofta är BäraBarnsjalar det handlar om. Kan tänka mig att de provat knyta och så blev det inte bekvämt, varken för barn eller vuxen och då ger man ju upp. Så tråkigt!

Jag är så jätteglad att min lill-Tella ändrade sig och började gilla sjal igen!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tror också det kan vara så. De provar kortsjal eller ringsjal och det är ju inte alltid det lättaste att starta med. Jag är så glad att jag provade en trikå först. :) Och att J älskade det (från andra gången då hon fick sitta upp som en liten groda :love: , först gången försökte jag med vagga och det har hon aldrig gillat att ligga i)
Användarens profilbild
Av zingo
Folk ger upp på engång ju! :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tror också att många ger upp efter att ha provat kortsjal eller ringsjal. De säger att de vill ha en enkel sjal och så tror de att ringsjal är enkelt. Nog för att långsjal är mycket tyg men det är nog den som är enklast att få till bra. Jag rekomenderar inte folk att börja med korta sjalar då de är krångligare och inte lika bekväma.
Användarens profilbild
Av sabe
Jag trodde att mitt barn inte var ett sjalbarn när jag bara hade ringsjalen och hon var nyfödd.

När jag köpt och försökt med MT ett tag trodde jag att jag inte var en sjalmamma eftersom jag inte tyckte att den satt riktigt skönt på mig. Manducan gillar vi båda två och nu är också ringsjalen riktigt populär :)

Så ibland funderar jag på om vi kanske kan bli sjalbarn och sjalmamma på riktigt om vi kanske skulle gilla någon annan sorts sjal också.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Förutom det som tidigare skrivits tror jag att många köper trikåsjal och försöker bära i vagga. Skulle aldrig ha fungerat här då N ville bli buren upprätt från start. Har hört många andra säga detsamma!
Av Aelia
mmm har oxå sett det rätt ofta, och oftast är det bära barn som säljs då
Användarens profilbild
Av melon
Fast kort- och ringsjal är svårt! Inte alls den "lätta nybörjarsjalen" som man kan tro...
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Många blir nog avskräckta av mängden tyg. Och det ser ju lite meckigt ut när man vecklar ut 4-5 meter tyg... då förefaller nog en ringsjal eller kortsjal som ett enklare alternativ.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
fast min lilla är inget sjalbarn, hon är varm av sig. men sele gillar hon :D
Användarens profilbild
Av MilanE
Sannasmamma skrev:fast min lilla är inget sjalbarn, hon är varm av sig. men sele gillar hon :D
Nu är jag ju nybörjare och inte så inne i termerna, men för _mig_ är även sel-burna barn "sjalbarn" Barn som blir burna nära nära :) Sättet hon bärs på är ju liksom exakt likadant bara redskapet som ser annorlunda ut!

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?