Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Fick en för mig helt ny kommentar när jag lämnade på dagis i morse. Josefin bars till dagis i Manducan på magen. Mötte en pappa när vi var på väg in som tittade på oss, skrattade som om han sett något komiskt och utbrast: -En jättebebis!
-Just det, sa jag bara för att säga någonting liksom, en jättebebis.
Undrar vad han menade egentligen? (Josefin är 1½ år, 79 cm lång och väger drygt 9 kg) :hmm:
Användarens profilbild
Av Jemmah
En del kopplar väl bära på magen = bebis i magen = gravid? Och då är 9 kilo en jättebebis antar jag...
Men en rätt så underlig kommentar, vad ska man svara liksom? :roll:
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag gissar att han bara sett folk bära i babybjörnsele innan och i dem bär man bara små bebisar och så kommer du och konkar på en stor unge i en Babybjörnsele (tyckte/trodde säkert han).
Av Aelia
Alyssa väger mer,då är ju jumbo bebis 8)
Användarens profilbild
Av asz
:P

Och vi har isåfall en megababy!

16 månader och ca 12.5 kg som faktiskt åker mage ibland även om ryggen rules just nu...

Om någon säger så till mig ska jag titta till vä och hö och frågande/nyfiket säga: Var?
Användarens profilbild
Av lindamarie
Tror att han menade att det bara är nyfödda som bärs och då helst i Baby Björn sele. Antagligen har han aldrig sett ngn M förut. Men fråga honom om du får tillfälle om vad han menade.
Av anna m
:shock: Vad dumt!!
Användarens profilbild
Av Ester
men jag förstår inte.

om man har en sele med stålram då är det inget konstigt - men så fort det är nåt mjukt som en sjal eller en sele utan ram - då kan man inte bära barn äldre än 1 år då eller? :hmm:

knäpp kommentar

han sitter säkert på jobbet och skäms över sin kommentar just nu :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Elflin
Undrar vad han skulle säga om jag kom med Linus på ryggen då? Jag bär iof i sjal men han är ju 5år...
Användarens profilbild
Av Måsen
lindamarie skrev:Tror att han menade att det bara är nyfödda som bärs och då helst i Baby Björn sele. Antagligen har han aldrig sett ngn M förut. Men fråga honom om du får tillfälle om vad han menade.
Ja, det är ju möjligt att han bara sett BabyBjörn tidigare och därför tyckte det såg konstigt ut. :?
Man är väl lite skadad efter att ha sett så mycket sjalar och selar att man inte tycker att det är ett dugg konstigt att bära barn som är flera år gamla. 8)

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?