Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Hur skyddar ni era sjalbarn mot mygg och knott? I vagnen är det ju lätt att dra över myggnätet, men hur göra i sjalen? Det är ju inte mycket som sticker utanför, men hela ansiktet fullt av bett vill man ju inte ha. Funderar på att dra vagnskyddet över oss båda :roll:
Av puh
Jag har inget svar men har funderar över det jag också. Var sugen på attt åka ut och fiska med S men då måste jag bära och där är det mygg... Hur gör man?!
Användarens profilbild
Av glis
Vagnskyddet kanske är svaret... Annars vill inte jag vara ut efter kl knott, dvs 18, så då får han också stanna inne. Och så länge man går hinner de ju liksom inte upp...
Användarens profilbild
Av pocahontas
Precis den fråga jag också tänkt ställa, vi bor vid skogen och här är det mygg hela dagarna, och hinner upp gör de tyvärr hur snabbt vi än går...
Av Virriga familjen
Kan bara berätta hur jag brukar göra då jag rider. Bryter en kvist med lite löv på och kör den som en helicopter snurra. Lite jobbigt, JA! Men det går ju då det blir värsta paniken. Har aldrig testat det då jag bär lilleman, men vi har så blåsigt där vi bor så det är bara de allra fetaste humlorna som syns till än så länge.
Användarens profilbild
Av tweed
Puffar upp lite, så många som det finns här som bär jämt så måste ni väl ha stött på mygg och knott? Eller måste man hålla sig inne när knotten är ute om man är sjalare? :hide:
Användarens profilbild
Av Plinga
När vi är ute i skogen här i norrland, har vi som hatar mygg en hatt med brätte som har fastsytt myggnät som man drar ner över ansiktet och stoppar inanför jackan/tröjan. Sån borde man ju enkelt kunna sy till ett barn av en vanlig solhatt!
Användarens profilbild
Av tweed
Katja77 skrev:När vi är ute i skogen här i norrland, har vi som hatar mygg en hatt med brätte som har fastsytt myggnät som man drar ner över ansiktet och stoppar inanför jackan/tröjan. Sån borde man ju enkelt kunna sy till ett barn av en vanlig solhatt!
Jo det brukar jag också ha, men en liten som inte kan hålla uppe huvudet själv kan ju inte ha hatt. Undrar om mitt myggnät går ner så långt att det täcker henne också??
Användarens profilbild
Av thanisa
Förra sommaren när vi var i Dalarna så hade sonen en bioodlarhuva på sig. Det var inte optimalt då den var för stor. Funderade faktiskt då på att sy en hatt till mig med ett stort myggnät som då skulle täcka oss båda och gå ner till mina byxor ungefär. Nu är vi ju inte i knotttrakter så mycket men jag tror att jag fortfarande skulle ha kört på den modellen med att man gör en bioodlarhatt med långt myggnät och så ska brättet vara stort så att nätet inte ligger emot barnet eller en själv.

Bild
Användarens profilbild
Av sirisirius
Vi använder citronellaolja blandat med lite vanlig olivolja som vi smörjer på.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?