Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Erika777
...hur gör ni för att få med er t.ex. blöjor, våtservetter, ersättning, flaska, ombyte till bebisen m.m? Man orkar ju inte bära en stor skötväska på ena axeln. Då tappar man ju funktionen med att bära ergonomiskt liksom...

Kan man klara sig helt utan barnvagn? Min dotter avskyr vagnen, så ibland tar jag med den bara för att köra saker i. Känns lite dumt - därför undrar jag hur ni gör?
Av FiaLisa
Dramaten! Du vet en sån där vagn på två hjul.
Av Erika777
Har du alltid med dig en sån?
Av FiaLisa
Oftast, särskilt om jag ska åka buss eller tåg. Om jag bara ska till affären och handla tar jag ofta barnvagnen och packar i.
Av surftrollet
Onbag!
Ryggsäck funkar bra vid magbärning.
När jag började bära på rygg så hade jag inte samma behov av att ta med mycket saker längre, så då funkade det med en lite mindre väska.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ryggsäck, om jag är och handlar mat har jag en väska i bilen (skulle inte ha skötväskan med in även om jag hade vagnen då)
En blöja och våtservetter går ner i handväskan, eller fickan på min vinterjacka (under vintern förstås dådå) :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har en vanlig ryggsäck. .Funkar om man bär barnet på magen i alla fall. I annat fall packar jag lätt i min handväska som är en rätt stor axelväska.
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har en hammockbag som jag inte kan leva utan. Den väger ingenting i sig själv och rymmer hur mycket som helst. Fast helst har jag inte med mig så mycket, jag har lärt mig att packa lätt. 8)
Användarens profilbild
Av Jolin
Bära mage och ryggsäck rocks. ingen vagn behövs :-)
mind dotter är 17 månader nu och hon sitter på magen fortfarand om vi skall till stan eller nått. Ryggen om vi promenerar i skogen och då behöver jag inte så mycket grejor heller.
Användarens profilbild
Av sanna73
Så länge jag bär på magen är det inga problem, då är det ryggsäck som gäller :D
När jag började bära A på ryggen var han så stor att jag inte behövde släpa med så mycket längre och då räckte en taiväska strålande och det blir inte så tungt med en blöja, vatten, plånbok och telefon :lol:
Av Virriga familjen
Hemmasydd thaiväska. Den rymmer ett halv hemmarn! :D
Användarens profilbild
Av Elin G
esarina skrev:Onbag!
När jag började bära på rygg så hade jag inte samma behov av att ta med mycket saker längre, så då funkade det med en lite mindre väska.
:iagree: Men innan jag sydde den använde jag bara en vanlig ryggsäck.
Användarens profilbild
Av melon
Bära på mage är enkelt - ryggsäck. Men nu när jag bär nästan uteslutande på ryggen ute är det lite krångligare. Därför ska jag också sy mig en onbag att ha utanpå Dante på ryggen, får se om vi gillar det...
Av Erika777
Elin G skrev:
esarina skrev:Onbag!
:iagree: Men innan jag sydde den använde jag bara en vanlig ryggsäck.
Har ni nån bild på hur en onbag ser ut/fungerar? Alltså när ni bär i sjalen och bär väskan... Googlade lite, men hittade inga bra bilder där jag förstod hur den används och varför den är mer praktisk än en annan väska... Är kanske lite trög :oops:

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?