Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag bär nu H i trikåsjal, brukar ha henne med benen utanför krysset och smokingbältet utanförbenen som stöd. Hur gör jag bäst om jag vill bära henne i vävd sjal? Kan man göra likadant som med trikån? Upplever att det inte är lika lätt att få hoppen att glida över barnet som trikån så det blir kanske svårt att ha sm.bältet utanpå? Hur gör jag isf för att ha fötterna innanför, tycker att hon hamnar för långt upp om jag sätter hela henne innanför krysset?
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag bär Hanna två veckor en del i hoppe och då knyter jag dubbelt omslutet X, dvs med smokingbältet innanför krysset och benen innanför.

Personligen tycker jag det är lättare om man viker hoppen dubbel (på längden) när de är så små och bara breder ut sjalen precis där man sätter ner barnet. För oss blir det som att Hanna sitter i en liten ficka. Sedan hur högt upp hon sitter beror ju på hur högt upp jag knyter henne :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
Ska hon sitta först innanför smokingbältet och sen innanför krysset då?
Användarens profilbild
Av glis
Precis som i knytinstruktionerna på sjalbarn.se. Fast när jag började med vävd sjal gjorde jag precis som med trikåsjalen i början. Min kis var då tre månader ungefär.
Användarens profilbild
Av sanna73
kvarnvik skrev:Ska hon sitta först innanför smokingbältet och sen innanför krysset då?
Precis, gå in på knyta på sjalbarn.se välj långsjal och sedan omslutetkryss så hittar du en knytinstruktion :D
Användarens profilbild
Av tweed
Kan man ha sjalen färdigknuten och sen stoppa i barnet om man har den knuten med smokingbältet utanpå?
Jaja, Glis får visa hos Virvhult på fredag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?